بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

مدال

۱۴۰۰/۰۵/۲

بسم الله الرحمن الرحیم

شاید خیلی‎ها اسمش را امروز برای اولین‎بار شنیدند، اما وقتی مدتی در همین رشته تیر زده‎باشی، ورزشکار آشنایی است. برای آن‎هایی که نمی‎دانند می‎گویم که تپانچه، یکی از سخت‎ترین رشته‎های تیراندازی است. به مهارت، دقت و آرامش قهرمان امروزمان نگاه نکنید، واقعاً سخت‎ است، حتی سخت‎تر از تفنگ با کلی تجهیزات و لباس مخصوص.

به همین دلیل است که سیبل آن، ۴ برابر تفنگ است، یعنی چهار برابر بزرگتر از تفنگ است. نگه‎داشتن اسلحه فقط با یک دست و نبودن مگسک، کار را سخت می‎کند و از هر کسی بر نمی‎آید.

و جزو حُسن‎های مهم تیراندازی، نداشتن شرط سنی است. نه اینکه در بقیه ورزشکارها، شرط سنی وجود دارد. اما بسیاری از ورزش‎ها از جوانان بالای ۳۰ و میانسالان بالای ۴۰، بر نمی‎آید. چه اینکه خودمان می‎دانیم هر چه سن بالاتر رود، توان بدن تقلیل پیدا می‎کند و توانایی لازم برای ورزش‎های سرعتی و حرکتی و مقاومتی را ندارد.

امروز آقا جواد فروغی ۴۲ ساله ثابت کرد در هر سنی اگر هدف داشته‎باشی، می‎توانی به هدفت برسی. دمتان گرم آقا جواد...
دمتان بیشتر گرم بابت سجده شکر

و دمتان بسیارگرم بابت چفیه...


پ.ن:

۱- بعد از اعلام نتایج ۵ تیر اولِ فینال، چنان ذوق کردم که پدرم از خواب پریدند.

۲- تیراندازی هم دوست‎داشتنی است،  هم سخت، تمرکز می‎خواهد و آرامش و قدرت بدنی...

۳- نام جوادفروغی برای هم‌سن و سال‌های من، تا همین المپیک فقط یک‌معنا داشت. قاری‌نوجوان و نام‌آشنای دوران کودکی‌‌ام (دهه ۷۰) که تلاوت‌هایش از تلویزیون پخش می‌شد. آن‌سال‌هایی که رشته قرائتِ قرآن، در میان کودکان و نوجوانان، جایی نداشت، آقا جواد فروغی، هزاران قدم جلو بود.

امروز جواد فروغی قاری، مسلط به چند زبان و مبلغ دینی و مفسر قرآن است... یکی‌بودن نام، در سطح ملی جالب است، ظاهراً نسبتی ندارند.

دعا می‌کنم برای هر دوبزرگوار که در مسیر دین قدم بردارند.

۴- فینال تیراندازی رشته تفنگ و تپانچه، نفس‎گیرتر از سایر رشته‎های ورزشی است (درباره تیر و کمان هم صدق نمی‌کند، درباره اسکیت و تراپ هم اطلاع ندارم). در بقیه رشته‎ها وقتی ورزشکار به فینال می‎رسد، خیالش از گرفتن مدال نقره، راحت شده‎است و برای طلا می‎جنگد. اما فینالِ تیراندازی ۸ نفره است. یعنی رتبه‎ بین اول تا هشتم متفاوت است.

ابتدا دو سری ۵ تیر شلیک می‎شود و بعد مرحله حذفی آغاز می‎گردد و به ازای هر دوتیر، یک نفر از جمعِ ۸ فینالیست حذف می‎گردد؛ بعد از حذفِ ۵ نفر و زمانی که فقط سه‌نفر مانده‌اند، اطمینانِ کسبِ مدال وجود دارد. یعنی در ۴ تیر آخر...

اما در ۲۰ تیرِ قبل، این اطمینان هنوز وجود ندارد.

۵- بعداً نوشت: امروز سوم‌مرداد، دو تیراندازِ کشورمان، به فینال نرسیدند. اولی در تپانچه بود و با اختلافِ فقط یک‌امتیاز، دهم شد. دومی در رشته تفنگ‌بادی بود که با اختلاف یک دهم امتیاز، نهم شد و به فینال نرسید. یک‌دهم امتیاز در رشته تفنگ، یعنی تفاوتِ کمتر از یک میلی‌متر...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.