بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

دعا

۱۴۰۲/۰۴/۲۵

بسم الله الرحمن الرحیم

چند سال است دنبال این هستم نوع دعاهایم را تغییر بدهم. 

تلاش می‌کنم برای خدای متعال تعیین تکلیف نکنم.

سعیم این است که اصرار بر دعا نکنم و مرتب بگویم خیر است. که الخیر فی ما وقع 

خدای مهربانم 

تلاش می‌کنم و تو دلم را آرام کن...

کمکم کن عامل باشم به حرف‌هایی می‌زنم.

به نصایحی که می‌کنم.

به توصیه‌هایی که حقیر را واسطه می‌فرمایید که به گوش خلق برسانم.

خدایا کمکم کن مصداق یحمل اسفارا نشوم.

اللهم وفقنا اما تحب و ترضی و اجعل عواقب امورنا خیرا برحمتک یا ارحم الراحمین.

  • حاج‌خانوم

دعا

قضا و قدر

مشیت

نظرات (۳)

سلام 

من یادمه وقتی خیلی به داداشم گیر میدادم دعا کن فلان اتفاق بیفته، هی میگفتن ان شاء الله هر چی خیره، دیگه خییییلی بند میکردم میگفتن ان شاء الله خدا خیرت رو توی علاقه ت قرار بده :))

شما تا حالا عمیق وارد بحث جبر و اختیار شدین؟

پاسخ:
علیک سلام بانو جانم
خیلی عمیق

ولی بعد ترجیح دادم بی‌خیالش بشم
  • پرستوی عاشق
  • سلام

    مگه تو آداب دعا نگفتن اصرار بر دعا مستحبه؟

    پاسخ:
    علیک سلام سادات جانم
    خوبی عزیزدل!

    چه دعایی؟! هر دعایی رو باید اصرار کرد؟!

    هر دعایی ارزش اصرار نداره رفیق
  • پرستوی عاشق
  • قربون شما 😍 الحمدلله

    شما خوبین؟؟؟

    پیچیده س مبحثش....

    ولی من فکر میکنم وظیفه م بعنوان بنده خواستنه

    حالا اجابتش به عهده ی خداست...

    که یا خود خواسته م رو میده

    یا بهترش رو میده

    یا بلاها رو از سرم رفع میکنه

    یعنی یه روایتی شنیدم بااین مضمون....

     

    خب دیگه هر بنده ای ظرفی داره دیگه‌...

    حسنات الابرار سیئات المقربین‌....

    پاسخ:
    الحمدلله علی کل حال
    ببین اصرار روی خواسته دنیایی
    اینکه راه‌حل یه قضیه رو فقط یه چیز بدونیم و هی اصرار کنیم، درست نیست. تجربه بهم ثابت کرده.

    مثلا تو قرآن حکیم ببین
    حضرت زکریا سلام الله علیه، فرزند می‌خواست. می‌خواست چی بشه: یرثنی و یرث من آل‌یعقوب... وارث من و آل‌یعقوب بشه.
    خدای متعال حضرت یحیی رو داد. اما یرثنی و یرث من آل‌یعقوب نشد... توی جوانی شهید شد و ازدواج نکرد.


    کو مقربین؟! 
    دیدیشون، سلام برسون گلم😘❤️
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.