بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

هیچی ندادن!

۱۴۰۲/۰۶/۲۴

بسم‌الله الرحمن الرحیم

از قدیم رسم بود به سخنران و روضه‌خوان، یک پاکت می‌دادند. مبلغ پاکت، بنا به سطح مالی بانی جلسه تعیین می‌شد.

بعدها رسم نامبارکی شکل گرفت که بعضی‌ها برای صله یا حق‌القدم، مبلغ تعیین می‌کردند.

از اول نخواستم نرخ بدم. حتی نگذاشتم برایم ماشین بگیرند. هر چه فکر کردم، دیدم نمی‌توانم کسی را معطل خودم کنم تا وسیله بگیرد، دور از جان و الحمدلله چلاق که نیستم. حتی گفتم اگر دوست داشتید هزینه ماشین را نقدی بدهید و...

معتقد بودم رزق آدم می‌رسد، برای رزق که نباید دودوتا چهارتا کرد...

حالا یک وقت‌هایی دلم می‌گیرد. وقتی بانی جلسه یادش می‌رود پاکت را بدهد!

پرتوقع شده‌ام؟! دیگر به رزق اعتقاد ندارم!؟

یکی از رفقا هست که اگر یادش برود، حتما جلسه بعد می‌دهد.

دوست دیگری معمولاً می‌دهد، اما اگر یادش رفت، رفت که رفت...

سومی اصلا به روی خودش نیاورد که باید چیزی می‌داد.

چهارمی در جلسه آخر، فقط یادش بود تبرکی جلسه را بدهد، اما بقیه نداشت.

می‌دانم باید بگویم بی‌خیال و رزقم می‌رسد. اما گاهی آدم‌هایی مثل حقیر هم دلشان می‌گیرد.

گاهی این صله را به دید قبولی نگاه می‌کنم. یعنی وقتی بانی یادش می رود، یعنی ریا داشته، اثر نداشته، خوب حرف نزدم، وگرنه مگر می‌شود صاحب جلسه یادش برود، چیزی را از قلم بیندازد.

شرمنده آقاجان! حلال بفرمایید... که حرف بی‌خود زدم و حالا فقط توقع دارم.

والعاقبة للمتقین

  • حاج‌خانوم

حق‌القدم

خانم جلسه‌ای

رزق

صله

نظرات (۳)

شاید 

حکم نمیدم فقط میگم شاید 

تو مال اون برگزار کننده مراسم شبهه ای وارد شده باشه 

حتی شاید خودش ندونه که مالش حلال خالص نیست 

اما خدا نخواسته شما مال شبهه ناک دستت بیفته و قاطی لقمه‌ای که میخوری بشه 

 

شاید این آدم یه کار بدی کرده

خدا از عمد یادش برده چون این آدم لیاقت ثواب برگزاری این مجلس رو نداشته. نخواسته از شرکت کننده ها توفیق شرکت رو بگیره و شما رو به اونجا کشونده اما سهم صاحب مجلس رو کم کرده تا بگه من خودم این مجلس رو گردوندم نه تو 

 

شاید این آدم لازم داره که به خودش بیاد، باید نشونه ها براش فرستاده بشن تا خودش انتخاب کنه آیا به خودش میاد یا خودشو میزنه به فراموشی و نفهمیدن 

 

هزاران هزار شاید وجود داره 

 

شاید هم فقط خدا میخواد بیش از پیش مطمئن بشید که اطمینانتون به رزاق بودنش شعار نیست 

 

دیگه دیگه...

 

 

پاسخ:
سلام میخک جان
جالب بود زاویه دیدهات.
ممنون بابت نظرت
اما
یه مشکلی داشت. مبتنی بر سوءظن به بانی جلسه بود و حق نداریم به یه مسلمون سوءظن ببریم. پس ترجیح می‌دهم جهت فلش رو به سمت خودم بگیرم.

واقعا آفرین به هر دوی شما

هم حاج خانوم و هم میخک..

 

پاسخ:
سلامت باشید

وقتی دوگانه سوءظن به خود و سوءظن به صاحب مجلس باشه بله حرف شما کاملا درسته 

اما من نمی‌خواستم اینو بگم. فقط متاسفانه مثالهای خوبی به ذهنم نرسید... میخواستم بگم تقصیر می‌تونه گردن ماه و خورشید و فلک و اره و اوره و شمسی کوره و... باشه ممکنه تقصیر خودتون هم باشه 

زود خودتون رو تخریب نکنید و خودتون رو زیر سوال نبرید

هزاران احتمال هست 

گفتم اصلا ممکنه هیچ تقصیری وجود نداشته باشه و حتی این شاید یه لطف از طرف خدا باشه یا شاید... شاید... شاید...

دنبال حقیقت برید 

تحقیق کنید 

عمیق بشید در خودتون و نیتها و کارهاتون 

اما یه طرفه حکم ندید...

 

پاسخ:
همون دیگه مثال‌های خوب نبود.😂گلی جان
ولی با توجه به اینکه همه چیز دنیا بهم ربط داره و حقیر باید سهم خودم رو از این اتفاق دریابم.
به هر حال یه سر قضیه‌ام
چشم
سعی می‌کنم خودمو تخطئه نکنم اینقدر.
ممنون عزیزدل

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.