بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

تأمل کنیم!

۱۴۰۰/۰۶/۲۷

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دو سال از کرونا گذاشت، دو سال هم نه، یک سال و 7 ماه...

و این آخرین آمار رسمی منتشرشده است.

آمار رسمی وزارت بهداشت می‌گوید که از  83 میلیون نفر جمعیت کشور عزیزمان، 5 میلیون و 396 هزار و 13 نفر، تاکنون تست کرونا داده و ابتلایشان، قطعی شده است.

یعنی 6 درصد کل جمعیت کشور...

عده‌ای هم ممکن است مبتلا شده و اطلاع نداده باشند. 4% هم اضافه کنیم:

تا به حال 10 درصد جمعیت کشور، در طی 19 ماه، به کرونا مبتلا شده‌اند و از میان 116 هزار و 436 نفر، به رحمت خدا رفته‌اند که علت فوتشان کرونا ذکر شده‌است. باز هم به اخبار غیر رسمی کار نداریم که موارد متعددی، علت فوت چیز دیگری بوده و کرونا ذکر شده‌است. بر فرض صحت کامل آمار رسمی وزارت بهداشت.

اگر تعداد مبتلان را همان 5 میلیون و 396 هزار و 13 نفر را در نظر بگیریم، یعنی از میان (2/15) 2 ممیز 15 درصد از مبتلایان، فوت کرده‌اند.

اگر تعداد مبتلایان را 10 درصد کل جمعیت، یعنی 8 میلیون و 300 حساب کنیم، (1/4) 1 ممیز 4 درصد از مبتلایان، فوت کرده‌اند.

و اگر تعداد فوتی‌های کرونا را به نسبت جمعیت کشور در نظر بگیریم، (0/14) چهارده صدم درصد از جمعیت کل کشور، بر اثر کرونا، فوت کرده‌اند.

قبل از کرونا، هر سال چند درصد از جمعیت کشور بر اثر علل و عوامل متعدد، فوت می‌کردند؟

به نقل سایت رسمی سازمان ثبت احوال کشور،

در سال 98، کل فوتی‌های ثبت‌شده در 12 ماه سال، 395 هزار و 319 نفر بوده‌است.

و تعداد فوتی‌ها در سال 99، 507 هزار و 511 نفر بوده‌است.

یک سایت در تحلیلی اذعان داشته، چون آمار مرگ و میر شیب صعودی پیدا کرده‌است، پس آمار کرونا درست ذکر نشده است.

بر اساس تحلیل سایت مذکور، نویسنده مقاله نتیجه می‌گیرد میزان فوتی‌های مستقیم و غیر مستقیم کرونا 250 هزار نفر است و آمار رسمی اشتباه است.

آخرین آمار غیر رسمی فوتیان مبتلا به کرونا، 250 هزار نفر است.

بر این اساس

اگر تعداد مبتلایان را همان 5 میلیون و 396 هزار و 13 نفر را در نظر بگیریم، یعنی از میان (4/63) 4 ممیز 63 درصد از مبتلایان، فوت کرده‌اند.

به نظرتان این آمار، درست است؟ تعداد 5 میلیون و اندی مبتلا، بر اساس آمار رسمی است و نویسنده مقاله مذکور، ادعا دارد که 150 هزار نفری خارج از آمار رسمی، به علت کرونا فوت کرده‌اند.

  

اگر تعداد مبتلایان را 10 درصد کل جمعیت، یعنی 8 میلیون و 300 نفر حساب کنیم، (3/01) 3 ممیز 1صدم درصد از مبتلایان، فوت کرده‌اند.

و اگر تعداد فوتی‌های کرونا را به نسبت جمعیت کشور در نظر بگیریم، (0/3) سه دهم درصد از جمعیت کل کشور، بر اثر کرونا، فوت کرده‌اند.

آیا برای فوت فقط 3 دهم درصد از کل جمعیت کشور، 83 میلیون نفر را واکسن می‌زدند؟

به نظرتان بزرگی کرونا چقدر است؟ اثر رسانه‌ها و تبلیغات، چیست؟


به قول دوست عزیزم خانم سماواتی منفرد

کاش مخالفین پست قبلی، لااقل جواب سوالات و تردیدها را می‌دادن، نه اینکه توهم و ترس و مغلطه را به حقیر نسبت دهند!

این آمار را شاید خیلی از همراهان ندیدند، ممنون می‌شوم کامل مطالعه فرمایید!

نظرات (۳)

سلام... متنت من رو به فکر وا داشت... هرچند منم همیشه هرجور حساب میکردم میدیدم تعداد فوتی ها بر اثر تصادفات و خیلی از بیماریهای دیگه خیلی بیشتر از مرگ و میر کروناست ولی هیچ کس هیچ وحشتی از اونها نداره و نظرم این بود که کرونا رو زیادی بزرگش کردن و مطمئنم خیلی ها بخاطر تلقین جونشون رو از دست دادن... اما به این که بخاطر اقلیت، اکثریت باید واکسن بزنن فکر نکرده بودم... 

پاسخ:
علیک سلام بزرگوار
   
اثر تبلیغات رو دست کم گرفتیم. توصیه می‌کنم ده جلسه سخنرانی امسال حاج‌آقا پناهیان در هیات هنر با عنوان 《چرا در تبلیغات، ضعیف هستیم》 را گوش بدهید.
مورد مشخص دارم که وقتی بهش گفتند کرونا داره، سکته کرد و از دنیا رفت. و جزو امار کرونا حساب شد...

اگر قرار است برای ۴ دهم درصد همه را واکسن بزنیم، پس باید به‌خاطر بیماری دیابت (دیابت صرفاً ارثی نیست و نوع ۲ آن، ایجاد می‌شود) باید شکر را از برنامه غذایی حذف کنبم
بخاطر فوتی‌های تصادفات، همه ماشین‌ها و موتورها را جمع کنیم،
به‌خاطر بیماری فشار، کلا نمک را حذف کنیم...
😔☹

نمی‌گویم راهش این است که سعی نکنیم عامل بیماری را از بین ببریم و به مردم کمک نکنیم. 
ولی طبق نظر سازمان بهداشت جهانی، که در پست قبلی، نظرش را گداشتم، گفته واکسیناسیون جلوی شیوع کرونا را نمی‌گیرد
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    البته خیلی ها هم میگن آمار وزارت بهداشت آمار صحیحی نیست و آمار دقیق به مراتب بیشتر هست.

    ولی با جمیع جهات در صد هایی که شما بیان کردید جالب هست و تامل برانگیز.

     

    نتیجه اینکه واکسیناسیون اجباری غیر منطقی به نظر می رسد.

     

    ولی سوالاتی هم هست :

    اینکه چرا کشورهای اروپایی خیلی سریع تمام جمعیتشان را واکسینه کردند؟

    واکسنشان با ما فرق می کند ؟

    واکسن ما که بیشتر واکسن شرقی هست تا غربی ؟

    خیلی برای عجیب بود رژیم صهیونیستی در این زمینه پیشرو بود و دوز سوم را هم دارند انجام می دهند و صحبت از دوز چهارم هم هست.

    نکته دیگه اگر جهش های ویروس را درست بدانیم هرچه جلوتر می رویم به علت افزایش قدرت ویروس شمار مبتلایان تصاعدی چشم گیر تر خواهد شد و میزان مرگ بالطبع افزایش می یابد پس بهتر است که کاری انجام شود.

    اینجا منطق می گوید واکسن همان کاری هست که باید انجام شود.

    حالا یک سوال و اینکه دولت ما چرا انجام می دهد ؟ یعنی اگر توطئه ای هم در کار باشد یعنی دولت نمی داند ؟

    و شاید خیلی سوالات دیگه ...

    سوالات زیاده و من فکر می کنم باید به مساله چند وجهی نگاه کرد.

     

    پاسخ:
    علیکم‌السلام
    مبنا را بر صحت گذاشتم، و حتی با مقایسه امار سال ۹۸ و ۹۹ و منتسب کردن امار بیشتر فوتی‌ها به کرونا، ان را در بالاترین حد خود، ۲۵۰ هزار نفر مفروض کردم. فقط ۴ دهم درصد و حتی نه یک درصد از جمعیت کشور بر اثر کرونا فوت کردند.

    خوشحالم این نتیجه رو ازتون می‌شنوم.
    ۱- کشورهای اروپایی، هنوز نتوانسته‌اند همه جمعیت را واکسینه کنند. فیلم مربوط به بیل گیس را دیده‌اید که گفته باید با واکسن، ده تا پانزده درصد از جمعیت دنیا را کم کنیم؟
    ضمناً برای حکمرانانی که دنبال دهکده جهانی و کدخدا شدن بر ان هستند، به نظرتان جان مردمشان اهمیت دارد!؟ موضوعیت دارد!؟
    طبق یک روایت، کرونا و به تبعش واکسنش، دنبال حذف افرادی است که برای کشور هزینه‌بر هستند... همه کسانی که به علت بیماری خاص یا معلولیت، از امکانات بیشتر استفاده می‌کند و دولت باید به آن‌ها خدمات بدهد. این‌ها می‌میرند...
    ۲-الان کشورهای خارجی، شروع به واکسیناسیون کرده‌اند، ایا در امارشان تاثیر هم داشته؟ خبر رسمی روزنامه گاردین حکایت از این دارد که الان بیشتر فوتی‌های کرونا در انگلستان، از واکسن‌زده‌ها هستند.
    ۳- بیشتر واکسن‌های کشورهای اروپایی، واکسن‌های ژنتیکی است.
    ۴- درباره اسرائیل، این فیلم را ببینید: https://www.aparat.com/v/VW6sH/
    ۵- هر چه جلوتر می‌رویم، جهش ویروس بالاتر می‌رود! اما ایا انتی‌بادی حاصل از واکسن‌های سابق، جلوی جهش گونه‌های جدید را می‌گیرد؟  و دومینوی واکسن ادامه دارد... تا کی؟ معلوم نیست.
    ۶- به نظرتان منطق می‌گوید به دومینوی ویروس‌های جدید و دوزهای nام واکسن را ادامه دهیم یا دنبال راه دیگری باشیم!؟ به نفع مردم است یا شرکت‌های داروسازی!؟
    تا به‌حال شنیده‌اید که شعار بازاریابان دارویی در جهان چیست؟
    ۷- با تمام احترامی که برای رئیس‌جمهور عزیز قائلم، متاسفانه در حوزه بهداشت و درمان، هنوز تفکر دوران قبل حاکم است و هیچ‌کدام از مدیران تغییر نکرده‌اند. خاطرتان هست که چند بار رهبر انقلاب، فرمودند مسئله نفوذ را جدی بگیرید!
    ۸- چرا فکر می‌کنیم ادم‌های بزرگ، همه چیز را می‌دانند و همه جوانب را در نظر می‌گیرند؟ (قضیه رهبری کاملاً مجزاست و بعدا مفصل در حد وسع خودم، صحبت می‌کنم.)

    و حالا یکسری سوالات و داده دیگر:
    ۱- می‌دانید خانم مینومحرز، عضو ارشد تیم تحقیقاتی واکسن برکت و یکی از اعضای سابق کمیته علمی ستاد ملی کرونا، احتمال بهایی بودنش می‌رود؟ و سابقاً در یک طرح با دو همکارش، دو نفر دیگر بهایی‌بودنشان ثابت شده‌است؟
    دقیقاً همین خانم، ۶ ماه قبل از شروع کرونا، شرکت واردات واکسن ثبت کرد!؟
    ۲- طبق گفته صریح یکی از مدیر اجرایی پروژه واکسن برکت، واکسن برکت نعل به نعل دستورات و استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و موسسه بهداشت امریکا ساخته‌شده است. چرا؟
    ۳- آمریکا، انگلیس که تا به امروز اجازه ورود بسیاری از داروهای خاص از جمله پانسمان بیمارهای پروانه‌ای، به کشورما را نمی‌دادند، چطور الان صف کشیده و در محموله اخیر ۴.۲ میلیون دوز واکسن استرازینکا به ما فروختند؟
    ۴- برایتان سوال نشده که چرا فرمانده ارشد نظامی ایالات متحده، دستور داده که کسی حق ندارد نیروهای تحت امرش را واکسینه کنند؟
    ۵- آیا تا به حال سیاست‌های جهانی مثل اموزش و سند ۲۰۳۰، حقوق‌بشر، تروریسم و... مطابق سیاست‌های جمهوری اسلامی بوده‌است؟ چطور سیاست واکسیناسیون عمومی، درست نعل به نعل سیاست‌های جهانی و حتی جلوتر از ان در حال اجرایی‌شدن است! مگر ایه صریح قران نیست:
    وَلَن تَرْضَىٰ عَنکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ
    [ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ!] ﻫﺮﮔﺰ ﻳﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺭﺍﺿﻲ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ ﺗﺎ [ﺁﻧﻜﻪ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺷﻮﻱ ﻭ] ﺍﺯ ﺁﻳﻴﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻲ. ﺑﮕﻮ: «ﻫﺪﺍﻳﺖ، ﺗﻨﻬﺎ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ.» ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﻫﻮﺍ ﻭ ﻫﻮﺱ ﻫﺎﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻲ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﻋﻠﻢ [ﺍﻟﻬﻲ] ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﺁﻣﺪ، ﻫﻴﭻ ﺳﺮﻭﺭ ﻭ ﻳﺎﻭﺭﻱ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﻯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. سوره مبارکه بقره/۱۲۰
    ...
    ۶- مگر امام راحلمان، نسبت به تعریف دشمن از عملکرد ما، هشدار ندادند:
    • گر چنانچه امریکا از ما تعریف کند و روزنامه های امریکا از ما تعریف کند، آن وقت است که باید مردم بگویند، قضیه چیست؟» (صحیفه امام، ج 9، ص 527)
    • «توقع نداشته باشید که آنها از ما تعریف کنند، اگر آنها از من طلبه و شما تعریف می کردند، ساقط می شدیم.» (صحیفه امام، ج 17، ص 35)
    • «خطر بزرگ ـ که امروز احتمال می رود که برای ما باشد ـ این است که یک وقت ملت از حکومت برگردد. امریکا هر چه به حکومت فحش بدهد، و یا به افراد فحش بدهد، پیش مردم، اینها معتبر تر می شوند، و از آن طرف منحرفین هرچه شما را بدگویی کنند برایتان بهتر است.مصیبت آن وقت بود که از شما تعریف کنند». (صحیفه امام، ج 17، ص 250)
    • «باید هیچ سستی نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو و یا دولت خارجی چه می گوید، رادیو ها باید به ما فحش بدهند. آن روزی که امریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند معلوم می شود در ما اشکالی پیدا شده است.» (صحیفه امام، ج 18، ص 242)
    بر مبنای کلام امام که منشور انقلاب است، چرا نباید به خودمان بیاییم وقتی حرف نماینده قم، درباره برخورد با مخالفین واکسن، در صفحه سازمان بهداشت جهانی منعکس و تایید می‌شود!
      
    قطعاً به مسئله چندوجهی باید فکر کرد...
    ممنون از وقتی که گذاشتید و شرمنده که طولانی شد.
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    خدا قوت واقعا ممنونم که وقت گذاشتید من که استفاده کردم.

    خیلی تاثیرگذار و تفکربرانگیز هست. چند بار خواندم واقعا آدم دچار شوک میشه

    فیلم را هم دیدم و علت این همه جار و جنجار اینجا هست که روشن میشه.

    من حالا فکر می کردم برکت تافته جدابافته هست )))-:

     

    یک سری حقایق را که آدم می فهمه واقعا دلش می گیره و نمی داند که چه واکنشی باید داشته باشه.

     

    پاسخ:
    علیکم السلام
    متاسفانه اینجور خبرها بین همه خبرها گم می‌شود.

    همه حرف‌هایی که زدم، مستنداتش موجوده، چون سؤال کردید خدمتتون تیتروار عرض کردم، ان‌شاءالله اگر عمری باقی باشد، مستندات (فیلم یا خبرش) را همین‌جا بارگذاری می‌کنم.

    مسئله نفوذ خیلی جدیه، خیلی جدی‌تر از اونی که فکرشو می‌کنیم... :(

    تنها واکسنی که هنوز به تولید نرسیده، و تا اینجا درباره عنصر غیرایرانی‌بودنش چیزی نشنیدم، شرکت داروسازی رازی است.
      
    نکته بعدی که یادمون نه اینه که همه واکسن‌ها، مجوز تزریق اضطراری گرفتن و حداقل 7 تا ده سال طول می‌کشه که اثرگذاری‌اش ثابت بشه و عوارضش مشخص بشه...
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.