بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

بدیهیات اشتباه؟

۱۴۰۰/۰۸/۱۴

بسم الله الرحمن الرحیم

اولش که شنیدم، در برابرش گارد گرفتم. یک گارد نفوذناپذیر

- امکان ندارد!

- مگر می‌شود؟

- دروغه محضه!

- برو بابا، برای خودشون دکون باز کردن!

- مگه میشه؟ مگه داریم؟

- دارن الکی می‌چسبونن همه چی رو بهم...

بعد شروع کردم یکی یکی مطالبش را از انتهای کانال خواندم. فایده نداشت، رفتم ابتدای کانال و چندتایی را خواندم. قابل تأمل بود و به اصطلاح، حرف مفت نبود. تهش گفتم: حالا این باشد یا همانی که سال‌ها خوانده‌ایم. چه فرقی می‌کند؟! ما که داریم زندگیمان را می‌کنیم. این نه در ادعیه اثر دارد، نه در عمل و وظیفه‌مان...

لینک ترک کانال را زدم و بیرون آمدم.

امسال دوباره اتفاقی باعث شد که توی کانال بروم و با دقت بیشتری بخوانم. بالای و پایینش کنم و از همه مهمتر، آیات واضح قرآنی‌اش بود که بدون ترجمه، ادعای مدیران کانال را تأیید می‌کرد. آیاتی که بارها خوانده بودم و بدون توجه از کنارش عبور کرده بودم و این بار داشت بدیهیات ذهنی‌ام را زیر یک علامت سؤال بزرگ می‌برد.

*

فکر کردم به اینکه مهم است توی این همه شلوغی، مشکلات و... حرفی از این موضوع بزنم؟ آیا فایده‌ای بر آن مترتب است؟ حالا مردم بدانند یا ندانند، چه مشکلی را حل می‌کند؟

  

و سؤال مهمتر، وقتی به دلیل دستیابی ایران به این سطح علم و قرارگرفتن در زمره هفت کشوری که این فناوری را دارند و فهمیدن این دروغ بزرگ، چرا ایران و سیاستمداران و دولتمردانش، این دروغ حداقل صد ساله را برای همه جهان، روشن نکرده‌اند و دست قدرتمندان، به ویژه آمریکا را رو نکردند؟

مدیر کانال جواب درستی داده بود: اگر همین فردا، رهبری یا رئیس‌جمهور، در مراسم رسمی اعلام کند که این قضیه دروغ است و آی مردم جهان، سال‌هاست که نهادهای به اصطلاح علمی، سر شما را شیره مالیده‌اند، ما رسوا می‌شویم یا ابرقدرت‌ها؟

درک نظریه علمی، نیاز به بسترسازی دارد و با یک حرف، قضیه تمام نمی‌شود.

  

تنها فایده مهمی که به نظرم رسید، این است:

آی همه مردم جهان!

توجه کنید...

این مسئله، فقط یکی از دروغ‌های بزرگی است که سال‌ها سازمان‌های علمی جهانی به ما گفته‌اند و با آن از آب گل‌آلود ماهی گرفته‌اند و هزاران میلیارد به جیب زدند.

حواستان باشد...

این ابرقدرت‌ها هنوز از بزرگ شدن، سیر نشده‌اند وهدفشان این است که به آرمان دهکده جهانی، جامه عمل بپوشانند و خودشان کدخدا شوند. همه مردم را زیر سلطه خود ببرند و آن‌ها به استضعاف و بردگی کشند، همان کاری که فرعون با بنی‌اسرائیل کرد.

  

لا اقل به حکم آیه قرآن «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ» ای اهل ایمان! اگر فاسقی خبری برایتان آورد، خبرش را بررسی و تحقیق کنید تا مبادا از روی ناآگاهی، گروهی را آسیب و گزند رسانید و بر کرده خود پشیمان شوید. (سوره مبارکه حجرات، آیه ۶)، فاسق حسابشان کنید و یافته‌ها، حرف‌ها و حتی نظرات کارشناسی‌شان را نپذیرید...

  

 که حضرت حق ۱۴۰۰ سال پیش هشدار داد:

وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ 

یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی.

که هدایت فقط از آن خدا و به دست خداست: قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ

و در ادامه انذار داد که اگر بعد از رسیدن حق، از آن‌ها پیروی کنید، خدا دیگر کاری به کارتان ندارد:

وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ (سوره مبارکه بقره ـ آیه ۱۲۰)

  

مهم: از همین الان بگویم مسئولیت حرف‌هایی که در کانال خواهید خواند، بر عهده نشر دهندگانش است. :دی

درباره استدلال‌هایی که در کانال مذکور آمده:

  • بعضی از استدلال‌هایشان، قوام لازم را ندارد و ناقص است.
  • برخی هم قابل اثبات نیست، یعنی باید آزمایش شود و من و شاید شما هم دسترسی نداشته باشیم که امتحان کنیم و بگوییم درست است یا غلط... فقط ادعای بدون اثبات است. (این را گفتم که بعدا دوستان شاکی نشوند که آهای! چرا این مطلب که به مذاقت خوش آمده را بدون دلیل پذیرفتی و حرف دکترها درباره کرونا، بدون دلیل قابل اعتنا نیست؟)

اما

  • برخی مستندات، به اصطلاح «مو لای درزش نمی‌رود» و آنقدر محکم است که حداقل نسبت به بدیهی ذهنی که داشتم، کاملاً بی‌اعتمادم کرده و تقریباً مطمئن شدم که آن نظریه علمی غلط است...

و نتیجه

  • هنوز همه ابعاد این قضیه برایم روشن، واضح و شفاف نیست. البته که همه مطالب کانال را به طور کامل نخواندم. اگر سؤالی بود، در حد وسع خودم، جواب می‌دهم.

فقط خواهش می‌کنم اگر حوصله ندارید تحلیل بخوانید، سراغش نروید.

 اول این ویدئو را ببینید.

بعد اگر دوست داشتید، وارد کانال فارسی بشوید.

لینک کانال ایتا

لینک اینستا گرام

اگر علاقمندید، سایت اصلی و انگلیسی آن را هم می‌توانید ببینید.

طبعاً فقط مطالب کانال ایتا را خوانده‌ام؛ لینک کانال تلگرام هم در معرفی صفحه اینستاگرام، موجود است.

والعاقبة للمتقین


پ.ن:

عمدی داشتم که نخواستم اصل موضوع را در وبلاگم مطرح کنم؛ چون ادعایی درباره این علم ندارم. به دلایل علمی بدون استنادش هم کاری ندارم. اگر سوالی هست خصوصی بنویسید و خصوصی جواب دهم. از تأیید نظراتی که موضوع را بیان می‌کنند، معذورم.

نظرات (۱)

  • یاس ارغوانی🌱
  • موضوع درباره چیه؟

    پاسخ:
    حوصله داشتین برین توش...
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.