بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

ما یکی هستیم

۱۴۰۰/۰۷/۲۸

بسم الله الرحمن الرحیم

مسجد یکی، مناره یکی و اذان یکی‌ست
قبله یکی، کتاب یکی، آرمان یکی‌ست

ما را به گرد کعبه طوافی‌ست مشترک
یعنی قرار و مقصد این کاروان یکی‌ست

فرموده است: «واعتصموا...، لا تفرّقوا»
راه نجات خواهی اگر ریسمان یکی‌ست

توحید حرف اول دین محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) است
اسلام ناب در همه جای جهان یکی‌ست

مکر یهود، عامل جنگ و جدایی است
پس دشمن مقابلمان بی‌گمان یکی‌ست

سنی و شیعه فرق ندارد برایشان
وقت بریدن سرمان، تیغشان یکی‌ست

سادات، پیش اهل تسنن گرامی‌اند
اکرام و احترامِ به این خاندان یکی‌ست

دشمن! دسیسه‌ی تو به جایی نمی‌رسد
تا آن زمان که رهبر بیدارمان یکی‌ست1

سلام کنیم بر رسول خاتم، پیامبر اعظم، حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم)

 اَلسَّلاٰمُ عَلَیْکَ یٰا رَسُولَ اللهِ وَرَحْمةُ اللهِ وَبَرَکٰاتُهُ، اَلسَّلاٰمُ عَلَیْکَ یٰا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللهِ،
سلام بر تو اى رسول خدا و رحمت خدا و برکاتش سلام بر تو اى محمّد بن عبدالله


اَلسَّلاٰمُ عَلَیْکَ یٰا خِیَرَةَ اللهِ، اَلسَّلاٰمُ عَلَیْکَ یٰا حَبیبَ اللهِ، اَلسَّلاٰمُ عَلَیْکَ یٰا صَفْوَةَ اللهِ،
سلام بر تو اى برگزیده خدا سلام بر تو اى حبیب خدا سلام بر تو اى انتخاب شده خدا


اَلسَّلاٰمُ عَلَیْکَ یٰا اَمینَ اللهِ، اَشْهَدُ اَنَّکَ رَسُولُ اللهِ، وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مُحمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللهِ،
سلام بر تو اى امین (وحى) خدا گواهى دهم که تو پیامبر خدایى و گواهى دهم که تویى محمّد بن عبدالله


وَاَشْهَدُ اَنَّکَ قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِکَ، وَجٰاهَدْتَ فى سَبیلِ رَبِّکِ،
و گواهى دهم که براستى تو براى امتت خیرخواهى کردى و در راه پروردگارت جهاد کردى


وَعَبَدْتَهُ حَتّىٰ اَتیٰکَ الْیَقینُ، فَجَزٰاکَ اللهُ یٰا رَسُولَ اللهِ، اَفْضَلَ مٰا جَزىٰ نَبِیّاً عَنْ اُمَّتِهِ،
و او را پرستش کردى تا یقین (یعنى مرگ) بسراغت آمد پس پاداشت دهد خدا اى رسول خدا بهترین پاداشى که از طرف امتى به پیغمبرشان دهد


اَللّـٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مَحَمِّدٍ و آلِ مُحَمِّدٍ، اَفْضَلَ مٰا صَلَّیْتَ عَلىٰ اِبْرٰاهِیمَ وَآلِ اِبْرٰاهیمَ، اِنَّکَ حَمیدٌ مَجیدٌ
خدایا درود فرست بر محمّد و آل محمّد بهترین درودى که بر ابراهیم و آل ابراهیم فرستادى که همانا تو بسیار ستوده و بزرگوارى.2


پ.ن:

۱- شعر جناب آقای سید محمدصادق آتشی ـ جلسه شعر خوانی در محضر رهبری شب نیمه رمضان، ۱۳۹۴.

۲- زیارتی از امام هشتم نقل شده که بعد هر نماز خطاب به پیامبر مهربانی‌ها بخوانیم.
می‌شود از همین امروز، به خودمان قول دهیم، قرار بگذاریم، حداقل روزی یکبار، این زیارت کوتاه را زمزمه کنیم که یادمان نرود رسول مهربانمان، از همه چیزشان گذشتند که ما هدایت شویم... میلادشان مبارک

  

۳- در جریان باشید برخی علمای شیعه هم 12 ربیع‌الاول را تاریخ ولادت پیامبر می‌دانند. اگر علاقمندید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

۴- بعضاً دیدم برخی از دوستان، هنوز به جشن‌های نهم ربیع و تاریخ مجعولی که برای وفات یکی از صحابه ذکر می‌شود، دلبستگی دارند و احادیثی درتأیید این مسئله، از معصومین نقل می‌کنند.

با احترام، خواهش می‌کنم توجه بفرمایید:

حضرت حق، می‌فرمایند: «وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ ...؛

به معبود کسانى که غیر خدا را مى‌خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها نیز از روى جهل، خدا را دشنام دهند....»

حضرت حق می‌فرمایند به مقدسات کفار، یعنی بت‌ها توهین نکنید!!!!! بعد العیاذبالله می‌شود معصومین خلاف این آیه را بگویند؟

  

۵- بزرگوارانی که پیروی از ولایت‌فقیه را وظیفه می‌دانند، این نظر حضرت آقا هست... می‌دانم چند پست قبل، گفته‌بودم، اما ان الذکری تنفع المؤمنین.

رضا امیرخانی نویسنده کتاب «جانستان کابلستان»:

سال ۸۸ سفری به افغانستان داشتم که بعضی قسمت‌هاش رو در کتاب «جانستان کابلستان» نوشتم؛ در اون سفر دیداری با یکی از مشاوران حامد کرزی و یکی از مشاوران وزیر خارجه وقت افغانستان داشتم.

از هر دری سخنی شد تا بحث به مراسم ۹ ربیع و لعن بزرگان اهل‌سنت رسید. من هی سعی می‌کردم با دیدگاه وحدت اسلامی حرف بزنم، اما هر چی می‌گفتم مشاور کرزی یه فیلم بلوتوث‌شده توی گوشی‌ش نشون می‌داد از مجالس لعنی که فلان سخنران معروف در اون صحبت می‌کرد. دیدم قبول نمی‌کنند.

گفتم براتون خاطره‌ای تعریف می‌کنم: «مدتی پیش که در یک مراسمی نزد رهبر انقلاب بودم، بعد از مراسم سوالی از ایشون داشتم و ایستاده بودم تا نوبت‌م بشه. یک حاجی بازاری متدین به آقا گفت: از موقعی که شما برگزاری مجالس ۹ ربیع رو ممنوع کردید، خودم دم در خونه می‌ایستم و هر گوشی و ضبط صوتی که مدعوین دارن می‌گیرم ازشون و نمی‌ذارم هیچ فیلم و صوتی از این مجالس بیرون بره. حاجی، توقع داشت مورد تحسین رهبری قرار بگیره؛ آقا گفت: «این که من لعن بزرگان اهل‌سنت رو ممنوع کردم، به خاطر عواقب این‌طوری‌ش نیست! این اعتقاد قلبی منه و حاضرم این اعتقاد رو روی کفن‌ام بنویسن!»

وقتی این خاطره رو برای اون دو مشاور نقل کردم، مشاور کرزی گفت: وقتی رفتی ایران به خامنه‌ای بگو «یک مرید به مریدان تو افزوده شد!»

من چندی بعد در دیداری با رهبری این رو تعریف کردم و گفتم من افشای سرّ کردم. آقا فرمودند: «تا می‌تونید از این افشاها بکنید!»

تعجیل در ظهور مولایمان، صلوات

والعاقبة للمتقین

نظرات (۲)

احسنت

اجرتون با الله

پاسخ:
سلام علیکم
سپاس

سلام.

تشکر از شما

به نظرم عوام بیچاره را گناهی نیست. کاش اون مرجع محترمی که در قم حضور دارد و اون مرجع تقلید انگلیسی که او هم متأسفانه در قم حضور دارد و بعضی از مداحان مغرض، یک تجدید نظری در افکار و فتوایشان می کردند تا مردم از این کارهای بی ارزش و اختلاف انگیز دست بردارند

پاسخ:
علیکم السلام
بله متاسفانه
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.