بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

رهبری و کرونا ۱

۱۴۰۰/۱۱/۵

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام مولای ما

گوش سپرده‌ایم به کلام نایب بر حقت و ولی‌زمانمان... دعایمان کنید.


این یادداشت جناب عبدالهادی است که در کانال شخصی‌شان در شبکه اجتماعی ایتا منتشر کرده‌اند. بازنشر مطلب به معنای تأیید آن است.

برخی اوج ولایتمداری را در تبعیت از امام خامنه‌ای در «واکسن زدن» می‌دانند و برای این گفته خویش شواهد و استناداتی از تاریخ اسلام می‌آورند که نتیجه آن‌ها اغلب ضد ولایت، ضعیف‌الولایت، مجهول‌الولایت و خوارج شدن افرادیست که در مورد اصل واکسیناسیون عمومی دچار تردید هستند، هرچند که برخی این مسئله را ابراز نمی‌کنند.

  • اما ریشه اینکه چرا این افراد به این مرحله رسیدند را باید در موضع‌گیری‌های ایشان در برابر زیرپا گذاشته‌شدن فرامین امام خامنه‌ای در ماجرای کرونا دانست.
  • مانند بیماری که برای درمان خود به دنبال یک آمپول معجزه آساست این افراد نیز می‌خواهند کوتاهی‌ها و تقصیرهای خویش در امر ولی فقیه را با زدن «واکسن» و تبلیغ آن به‌عنوان «اوج ولایت‌پذیری» بپوشانند.
    در سلسله مطالبی که تقدیم حضور می‌کنم مجموعه‌ای از فرامین امام خامنه‌ای که در سکوت محض نخبگان حزب اللهی و انقلابی زیر پا گذاشته شد را بیان می کنم تا در نهایت متوجه شویم که در ماجرای کرونا حقیقتا چه کسانی تضعیف کننده مقام ولی فقیه بودند.

۱. مخالفت با بیانیه گام دوم: در جریان مدیریت بحران کرونا دستورات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب زیر پا گذاشته شد.


امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم می‌فرمایند: «دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست‌ساله فراهم کند و با وجود تهیدستی در بنیانهای اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را به دست گیرد...سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است. به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما بشدّت بیمناک است ناکام سازید.»

در همان روزهای آغازین همه‌گیری جهانی ویروس کرونا از گوشه گوشه کشور سخن از کشف داروهای مؤثر بر ویروس کرونا به گوش می‌رسید. بسیاری از آنها ماه‌ها در انتظار گرفتن مجوزهای مربوطه ماندند


از جمله داروهایی که با صدور مجوز به‌موقع برای درمان بیماران کرونایی می‌توانست انقلابی عظیم در پزشکی کشور ایجاد کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروی امام کاظم علیه السلام
داروی شالومین
داروی MAB98
داروی استاپ سیویر
داروی سالیراویرا

اما به دلیل اینکه این داروها برای گرفتن مجوز سازمان بهداشت جهانی بسیار انتظار کشیدند عملا به کنار زده شدند. شاید بپرسید مجوز دادن دارو در ایران چه ربطی به سازمان جهانی بهداشت دارد؟ برای گرفتن پاسخ این سوال می‌توانید به سایت کارآزمایی بالینی ایران مراجعه کنید و خودتان مشاهده کنید که این سازمان عضو مراکز بین‌المللی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است. در ضمن مسئولین عالی رتبه وزارت بهداشت نیز به این مسئله اذعان کرده اند که صدور مجوز برای داروها نیاز به تاییده سازمان جهانی بهداشت دارد و در غیر این‌صورت ارائه مجوز به آنها غیرقانونی است.

اذعان دکتر جان بابایی معاونت وزیر بهداشت وقت به این قانون:

این درحالی است که در مورد واکسن اینطور نیست و واکسن‌ها برای تزریق نیاز به این مجوز ندارند

با این حال داروهایی که به گفته مسئولین عالی رتبه بسیار بی‌فایده هستند، توسط وزارت بهداشت تنها به دلیل اینکه سازمان جهانی بهداشت آن را تایید کرده بود در داخل کشور ما آزمایش شدند تا بی‌اثر بودن آن‌ها ثابت شد!

بنابراین کشور ما یک فرصت استثنایی را برای ایجاد یک انقلاب علمی در بحث پزشکی از دست داد. اتفاقاتی که در ماجرای کرونا اتفاق افتاد ناقض بند پنجم و ششم بیانیه گام دوم نیز هست. زیرا اولاً استقلال کشور در زمینه تصمیم‌گیری در مورد بحران کرونا به علت وابستگی شدید به تصمیمات سازمان جهانی بهداشت کاملاً تحت تاثیر قرار گرفت. همان‌طور که ایشان خطاب به دولت قبل بیان کردند: «مطلقاً نباید برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب منوط کرد؛ زیرا حتماً شکست خواهد خورد.» و در بحث مرزبندی با دشمن نیز به هیچ وجه اقدامات امنیتی لازم انجام نشد که گفتگو در مورد آن مجال بیشتری می‌طلبد.

۲. مخالفت با استفاده از تجارب موفق:


«بعضی از افراد، تجربه‌های خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و دارویی درست کرده‌اند، این دارو را یک جایی زیر نظر مسئولینی امتحان کرده‌اند و تصدیق شده، تأیید شده که موثّر است؛ با اینها مخالفت نشود.» منبع

همانطور که در مورد اول بیان شد با اینکه اثربخشی داروهای بسیار زیادی در مراحل کارآزمایی بالینی به اثبات رسید اما تمام امکانات کشور در اختیار پروتکل های درمانی سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت و داروهای خارجی بر روی مردم مظلوم ما مورد آزمایش قرار گرفت و در حالی که می‌توانستیم با تولید انبوه این داروهای بومی جلوی فجایع ناشی از کرونا را بگیریم، تمام ظرفیت کشور را به داروهای بی‌خاصیت معرفی شده توسط سازمان جهانی بهداشت دادیم و آنها را به تولید انبوه رساندیم.

با وجود تمام این اطاعت‌ها و تقلیدها و صرف میلیاردها تومان از بیت المال در حوزه دارو، هرگز بحران کرونا در کشور ما مدیریت نشد.

ادامه دارد

والعاقبة للمتقین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.