بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

رهبری و کرونا ۲

۱۴۰۰/۱۱/۶

بسم الله الرحمن الرحیم

مولای من بر ما ببخشید که امرتان را زمین گذاشته‌ایم و خود را شیعه می‌دانیم.

سلام مولای خوبی‌ها

السلام علیک حین تقنت...

در قتوتتان، می‌شود ما را دعا فرمایید؟


این یادداشت جناب عبدالهادی است که در کانال شخصی‌شان در شبکه اجتماعی ایتا منتشر کرده‌اند. بازنشر مطلب به معنای تأیید آن است.

بخش اول

۳. عدم ایجاد ضابطه برای سفرها و ترددها:
«آنچه امروز میخواهم عرض بکنم این است که ضابطه‌گذاری‌ها بایستی حاکمیّتی و الزامی باشد. البتّه این را من از مدّتها پیش به مسئولین محترم، به رئیس‌جمهور محترم و به دیگران هم گفته‌ام؛که بایستی الزام بشود. یک مواردی هست که بعضی از فعّالیّتها بایستی تعطیل بشود، بعضی از سفرهابایستی ممنوع بشود.» منبع

در همان ابتدای شیوع کرونا در چین، تقریباً هیچ تصمیمی برای بسته شدن راه های هوایی کشور به روی کشورهای آلوده انجام نشد. دستور توقف پروازهای ورودی از چین از بهمن98 اجرا شد درحالی که کشور چین از آذرماه 1398 شیوع این بیماری را اعلام کرده بود. در مورد ترددهای بین استانی نیز در همان ابتدا وقتی کمی میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده بود، ناگهان محدودیت‌ها رفع شد و سیل مردم به‌خصوص روزهای تعطیل به سمت مراکز تفریحی روانه شد. (منبع)

۴. ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی

۱۰ ماه پس از نوروز ۹۹ که حضرت آقا مواضع محکم خویش را مبنی بر اتکا به دانش و توان داخلی برای مقابله با کرونا بیان کردند در گرامیداشت قیام ۱۹ دی فرمودند که «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.»
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47066

همزمان سازمان جهانی بهداشت خطاب به رهبر عزیزمان درخواست کرد که «کرونا را سیاسی نکنید.»
https://www.bbc.com/persian/iran-55590758

و موج شدید رسانه ای حملات و انتقادات علیه رهبر انقلاب شکل گرفت.تهمت‌های ناروای ضد انقلاب تا هشتگ #واکسن_بخرید در رسانه‌های اجتماعی، همگی بخشی از پازل دشمن برای در فشار قرار دادن رهبر ایران برای رفع این ممنوعیت بود.
http://fna.ir/34iyz

اما این فقط رسانه های خارجی و ضد انقلاب نبودند که رهبری را تحت فشار قراردادند!

دو روز پس از بیانات رهبری یعنی در ۲۱ دی ماه از طرف سازمان نظام پزشکی کشور نامه ای خطاب به دولت منتشر شد که در آن خواسته شده بود از تمام ظرفیت ها برای ورود واکسن به کشور استفاده شود. در بخشی از این نامه آمده بود «امروز اولویت تهیه و خرید واکسن، نیازی حیاتی و ضروریست که باید صرفاً بر اساس نگرشی علمی و بر اساس مصالح ملی و فارغ از مسائل سیاسی به آن پرداخته شود.»
https://www.isna.ir/news/99102115778/

در 22 دی ماه رئیس جمهور وقت اعلام کرد که «دولت هم در زمینه تهیه واکسن از کواکس درخواست را مطرح کرده و هم پول آن را پرداخت کرده است و میلیون‌ها دوز واکسنی که از این طریق خریداری شده در اختیار قرار می‌گیرد.»
و با این سخن اعلام کرد که نظرات رهبری تاثیری در ورود واکسن و تعیین نوع آن ندارد!
https://b2n.ir/k42504

به نظر می‌رسید که دولت باز هم در سکوت مطلق حزب اللهی‌ها و انقلابیون، کشور را در عمل انجام شده قرار داده است و همانند سند ۲۰۳۰ به معاهده دیگری به نام کوواکس پیوسته است.

وزیر بهداشت وقت هم که کنترل بحران کرونا را منوط به «رهبری سازمان جهانی بهداشت» کرده بود
https://tn.ai/2367926

بر این اساس با پرداخت ۱۱۵ میلیون فرانک سویس با خرید ۱۷ میلیون دُز واکسن به معاهده کوواکس پیوسته بود.
www.irna.ir/news/84377965/

در این معاهده تمام واکسن‌ها انگلیسی (استرازنکا) و آمریکایی (فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون) بودند. و اکنون تمام واکسن‌هایی که از این طریق وارد کشور می شوند نیز از این نوع هستند.
https://www.unicef.org/iran/en/press-releases/iran-receives-third-delivery-covid-19-vaccines-through-covax-facility

این درحالی است که کشورهایی مانند روسیه می‌توانستند واکسن کافی برای شروع واکسیناسیون گروه‌های پرخطر را تا زمان ساخت واکسن‌های داخلی برای ما تامین نمایند. و واکسن‌های کوواکس هیچ مزیتی نسبت به واکسن روسی نداشت.
https://www.iribnews.ir/00CuXw

به نظر می رسد آنچه بعدها وزارت بهداشت با عنوان استفساریه از مقام معظم رهبری برای ورود واکسن های انگلیسی و آمریکایی از کشور ثالث بیان کرد مربوط به همین واکسن های خریداری شده از سبد کوواکس بوده است. دولت وقت که برای چندمین بار کشور را در عمل انجام شده قرار داده و پول تمام واکسن ها پرداخت کرده بود. البته هنوز این استفساریه مورد ادعا منتشر نشده است.
https://www.iribnews.ir/00CuXw

مقام معظم رهبری این اتفاق را اینگونه بیان میفرمایند که «دولت و وزارت بهداشت مبالغی واکسن از بعضی جاها خریده بود -از بعضی کشورها و از این کواکس و غیره- و حتّی بهای واکسن‌ها را هم پرداخته بود، بدعهدی کردند و ندادند...»
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48469

ادامه دارد

والعاقبة للمتقین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.