بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

رهبری و کرونا ۳

۱۴۰۰/۱۱/۷

بسم الله الرحمن الرحیم

مولا جان

دعایمان کنید که هیچ‌گاه از زیر پرچم ولایت، خارج نشویم...


این یادداشت جناب عبدالهادی است که در کانال شخصی‌شان در شبکه اجتماعی ایتا منتشر کرده‌اند. بازنشر مطلب به معنای تأیید آن است.

بخش اول

بخش دوم

۵. حذف رهبری از مدیریت بحران کرونا!
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48588

پس از ایجاد دو گانه سیاست و کرونا و عدم پشتیبانی مسئولین داخلی از رهبر انقلاب در برابر هجمه‌های رسانه‌ای هر چند تلاش‌هایی برای دفاع از مقام ولایت فقیه صورت گرفت: https://tn.ai/2431195
اما این تلاش ها در حد نامه‌های نمایشی بود و مطالبه‌گری جدی در پی نداشت و آنچه شد زیر پا گذاشتن فرامین رهبر معظم انقلاب با ورود داروها و واکسن‌های مختلف از غرب و بخصوص داروها و واکسن‌های امریکایی و انگلیسی بود ، و همانطور که در قسمت قبل گفتیم این روند منجر به حذف رهبر انقلاب از رهبری بحران کرونا و جایگزین شدن «رهبری سازمان بهداشت جهانی» بود.

علیرغم وجود داروها و توان داخلی برای مهار کرونا دولت وقت علاقه داشت تنها راه مقابله با کرونا را واکسن معرفی نماید و تنها راه دستیابی به واکسن را نیز پیوستن به کنوانسیون‌های صهیونیستی قرار داده بودند و برای اینکار از هرگونه تبلیغی دریغ نمیکردند.
https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3723892

در این دوران پر تنش رهبر انقلاب در مورد دارو و واکسن سکوت کردند و از زدن هرگونه واکسن خودداری نمودند تا اینکه واکسن تولید داخل آماده عرضه شد. و آن مراسم با شکوه تزریق واکسن ایرانی را انجام دادند تا بار دیگر در عمل ثابت کنند که «مظلوم» و «ظلم‌پذیر» نیستند!
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48172

حالا که کشور در ریل تولید برای دستیابی به آنچه «تنها راه» مقابله با کرونا نامیده شده بود افتاد امیدهای دولت لیبرالی برای تحقق آنچه در سر داشت به ناامیدی تبدیل شد. و با آمدن دولت جدید و واردات واکسن و مواد اولیه آن به کشور مشخص شد که برخی حاضر شدند تا سلامت مردم را برای تحقق خواسته‌های خویش به گروگان بگیرند.
mshrgh.ir/1270676

و در حقیقت این خود آنها بودند که کرونا را به شدت سیاسی کرده بودند و این ماجرا را میتوان از اعترافات وزیر بهداشت وقت در روزهای پایانی که برای پوشاندن ناکارآمدی خود در مدیریت بحران کرونا زمین و زمان را مقصر داست مشاهده کرد. او در بخشی از نامه ای که به امام خامنه‌ای نوشت بیان کرد:
«گرچه اقدامات محدودی صورت گرفت اما در دوگانه های متعدد سلامت و غیره بنا به مصلحت اندیشی و پرهیز از تنش زایی، مقوله سلامت و مدافعان این عرصه، مغفول، تنها، مظلوم و غریب ماندند» و به وجود دوگانه‌های مختلفی که در دولت قبل وجود داشت اذعان کرد.
https://b2n.ir/f57895

حالا با آمدن دولت جدید هنوز موج رسانه‌ای باقی مانده از دولت قبل مردم را در رابطه با «واکسن» مطالبه‌گر نموده است. و مردم حقیقتا «واکسن» و «رهبری سازمان جهانی بهداشت» را تنها راه خروج از بحران کرونا میدانند
https://b2n.ir/d98639

در اولین جلسه با دولت جدید ایشان پس از مدت‌ها سکوت و «تحریم اظهارنظر در مورد روش مقابله با کرونا» به بیان وظایف دولت و مردم می‌پردازند. و اینبار بر خلاف قبل که بیاناتشان بصورت کلی و بیشتر خطاب به مردم بود دستوراتی کاملا تخصصی مطابق با آخرین متد سازمان‌های بین المللی بهداشت را شاهد هستیم.

درحالی که ایشان می‌توانستند تنها توصیه کنند که از پروتکل‌های سازمان‌های جهانی پیروی شود و بر «رهبری سازمان بهداشت جهانی» که دولت قبل به آن معتقد بود تاکید کنند، اما اینکار را نکردند و در اولین جلسه با دولت جدید خودشان «رهبری مقابله با کرونا» را در کشور به دست گرفتند. ایشان وظایف دولت در مقابله با کرونا را در پنج شاخه طبق آخرین متد علمی دنیا تعریف می‌کنند.

الف) درمان: که طبق متدهای بین المللی شامل تهیه داروهای مقابله با کرونا، ابزارهای درمانی و تشخیصی است.
ب) پیشگیری ، مراقبت : ایجاد بستر مناسب برای فاصله اجتماعی و در اختیار قرار دادن وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک
ج) غربالگری از بیماران محتمل : استفاده از تست‌های پی سی آر و اقدامات مراقبتی در افراد دچار مواجهه با افراد مبتلا
د) واکسیناسیون عمومی: تهیه، تولید و توزیع عادلانه واکسن
ه) قرنطینه هوشمند: ردیابی بیماران و نقاط دچار ابتلا و ایجاد محدودیت های هوشمند

و به همین شکل وظایف مردم را نیز در مورد کرونا طبق آخرین متدهای بین المللی بیان کردند که شامل: ماسک، رعایت فاصله، ایجاد تهویه و شستن دستها بود...
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48588

(این بند را خودم اضافه می‌کنم: در اینجا رهبری وظایف دولت و مردم را مشخصاً نام بردند، مدعیان محترم واکسن مساوی با اطاعت از ولی‌فقیه، چرا رهبری، واکسن‌زدن را جزو وظایف مردم نداستند؟)

این اولین پروتکل ملی و مستقل مقابله با کرونا بود که پس از حدود 2 سال از شیوع کرونا توسط حاکمیت کشور اعلام شد!

ادامه دارد

والعاقبة للمتقین

نظرات (۱)

درمورد بندی که خودتون اضافه کردید

بابا بیخیال!!!! وظیفه مسئولین اینه که نظم و امنیت رو در کشور برقرار کنن. ولی هیچ جا گفته نشده وظیفه مردمه که در نظم و امنیت زندگی کنن!!! در نتیجه نظم و امنیت بی‌اهمیته یا اصلا چیز چرتیه :/

مسئولین واکسن رو تهیه و توزیع کنن برای چی؟ برای درخت‌ها؟؟؟ مسئله‌ای به این بدیهی باید گفته بشه؟؟؟

پاسخ:
سلام میخک جان
با احترام

بیاین درباره استدلالتون حرف بزنیم😊
الف) فرض گرفتین
وظیفه مسئولین اینه که نظم و امنیت رو در کشور برقرار کنن. ولی هیچ جا گفته نشده وظیفه مردمه که در نظم و امنیت زندگی کنن!!!

۱- نظم و امنیت وظیفه همه است. هم مسئولین، هم مردم
۲- درباره مسئولین اتفاق‌نظر داریم.
۳- درباره مردم که شما پیش‌فرض گرفتین که باید زندگی کنند...
سوال: این همه قانون ریز و درشت تو مملکت هست که خیلی‌هاش خطاب به مردمه و موردی و جزئی بیان وظیفه می‌کنه! پس کارکردش چیه؟😊
مهمترینش قانون مجازات هست با بیش از ۶۰۰ ماده که یکی یکی نبایدهای وظیفه مردم رو گفته! که در صورت ارتکاب، همون قانون یقه‌شون رو می‌گیره
اگه کارکردش بیان وظایف مردم در ایجاد نظم و امنیت نیست، چیه خب؟

پس به نظرتون درسته نتیجه بگیریم: اولاً مردم تو ایجاد نظم و امنیت مسئولیت دارن
ثانیاًمسئولیتشون گفته شده... دقیق و موردی.
یه مثال عادی‌تر،
آئین‌نامه راهنمایی، رانندگی رو که دیدی عزیز؟

با توجه به مقدمه حرفتون، ایا نتیجه درسته میخک جانم؟

۲-  و اما درباره واکسیناسیون
اگر به نظرتون بدیهیه، چرا حضرت اقا گفته مردم ۴ تا وظیفه دارن و نگفته ۵ تا؟
انچه اتفاق افتاد این بود...
جو رسانه‌ای راه‌انداختن و ایجاد التهاب عمومی شد! حضرت اقا گفتن واکسیناسیون عمومی... یعنی در اختیار مردم قرارش بدین. نگران این التهاب و بی‌حرمتی بودن که مردم راه افتاده‌بودن و رفته بودن ترکیه و ارمنستان و...
گفتن در اختیار قرار بدین... هر کی هر چی خواست بزنه، باشه! برای اینکه التهاب بخوابه. داشت شورش می‌شد.

می‌دونید شبیه چی‌بود...
اینکه یه عده می‌رن شلوغ می‌کنن که مثلا تخم‌مرغ نیست، دولت میاد بازار رو اشباع می‌کنه، یعنی الان وظیفمه برم تخم‌مرغ بخرم؟ اگه تا آخر عمرم تصمیم بگیرم تخم‌مرغ نخورم، وظیفه‌ام رو انجام ندادم! بدیهیه تخم‌مرغ خریدن؟

۳- واکسن قانوناً نمی‌تونی اجبار بشه، چون در مرحله آزمایشی است و جواز تزریق اضطراری گرفته.
می‌دونید امروز یه خبر دراومد، جالب و البته تاسف بار

اپلیکیشن ماسک یه امکان گذاشت که با ورود کدملی افراد، به همه نشون بده طرف واکسن زده یا نه!
کدملی جناب معاون اول و رئیس هولدینگ برکت رو دراوردن و وارد کردن، ایشون تا امروز حتی یک دوز واکسن هم نزده!😔😓

۴- عوارض واکسن رو هم که اعلام نمی‌کنن...😣
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.