بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

عروس آمریکایی

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مولای من سلام

ما را می‌بخشید که شما، بودنتان، عظمتتان و مهربانی‌تان را نتوانستیم به دنیا نشان دهیم؟


۲۰۱۷، کمپانی نت فلیکس، فیلمی می‌سازد با عنوان شاهزاده کریسمس...
داستان شاهزاده ریچارد

آمبر، روزنامه‌نگار نیویورکی مخفیانه وارد قصر شده، زندگی شاهزاده آلدوویا را می‌فهمد و نهایتاً موفق می‌شود او را به تخت پادشاهی برساند.
یکی از دو دوست صمیمی آمبر، ملیسا سیاه‌پوست است.

عروسی سلطنتی
یکسال بعد، دوران نامزدی است، ملکه آینده آمبر هرچند همه روزها با شاه ریچارد نبوده، اما خیلی وقت‌ها را باهم گدرانده‌اند. قبل از سال نو، به آلدوویا می‌اید، فساد مالی بزرگی را کشف کرده، رسوم ازدواج را زیر پا می‌گذارند و مراسم ازدواج سنتی و ساده‌ای برگزار می‌کنند.

سه‌گانه سوم، نوزاد سلطنتی...
در یک‌سال ملکه آمبر، با اصلاحات، حکومت را نجات داده و محبوب قلب‌های مردم می‌شود. مهمترین کار در روزهای آخر سال، تجدید معاهده‌ صلح ۶۰۰ ساله‌ای بین دو کشور آلدوویا و پَنگالیا است. معاهده صلح اتمام جنگ‌های صلیبی!
پادشاه و ملکه پنگالیا، به شدت شبیه مردم شرق آسیا هستند.
معاهده گم می‌شود. ملکه امبر می‌فهمد خائن کیست، تاریخ‌سازی کرده و برای اولین‌بار معاهده را دو ملکه و بعد دوپادشاه امضاء می‌کنند و بعد از نیمه‌شب، پرنسس آلدویا متولد می‌گردد.
ملیسا دوست ملکه هم رسماً نامزد می‌کند.

*
سال ۲۰۱۸، سه‌گانه دیگری با نام جابجایی شاهزاده، ساخته می‌شود. دو همکار و دوست، استیسی دنوا و کوین ریچارد، (سیاه‌پوست و دارای یک دختر ۸ ساله، اولویا، متارکه کرده) که در شیکاگو، مغازه نانوایی دارند،  تصمیم می‌گیرند در فستیوال بزرگ کیک کریسمس در بلگراویا شرکت کنند.
استیسی با نامزدِ شاهزاده دوشس مارگارت (از خاندان سلطنتی مانتِنارو) اشنا شده، کپی هم‌اند. جایشان را عوض می‌کنند. نهایتاً استیسی پرنسس کاخ بلگراویا می‌شود.


در دومین قسمت، مارگارت با استعفای جانشین شاه، نفر بعدی در رسیدن به تاج و تخت مانتنارو است. شبِ کریسمس، مارگارت با کوین ازدواج کرده و روز کریسمس، تاج‌گذاری ملکه انجام می‌گردد.


و سومین فیلم، به برگزاری فستیوال کریسمس اختصاص دارد. ستاره صلح که برای بالای درخت به امانت از واتیکان اورده شده، دزدیده می‌شود.
ناجی این بار، دخترخاله مارگارت، فیونا است که او نیز کاملاً شبیه مارگارت است. ستاره صلح را به قصر برمی‌گرداند و فستیوال برگزار می‌گردد.

*
احتمالا سه‌گانه سوم نامزدی در کریسمس است که تازه فیلم ان در ۲۰۲۱ منتشر شده‌است.
 شاهزاده کشوری به‌خاطر روابط کاری، عاشق دختری امریکایی می‌شود. این بار دختر، از هویت شاهزاده ریچارد اطلاع ندارد. سرانجام با هم در روز کریسمس، نامزد می‌کنند.
*
وجه مشترک این دو سه گانه و فیلم‌اخیر

۱- ازدواج پرنس/شاهزاده (جانشین تاج و تختِ یک حکومت پادشاهی بدون مصداق خارجی) با دختری امریکایی است که دوست صمیمی او در هر سه فیلم، سیاه‌پوست است.

۲- دخترآمریکایی و شاهزاده قبلاً رابطه‌ای داشته‌اند که بهم خورده‌است.

۳- شاهزاده در مراسمات رسمی و عروسی، لباس نظامی پوشیده‌اند.
*
طی ۷ فیلم (شاید هم بیشتر شود)، ازدواج شاهزاده با دختری آمریکایی ناجی سلطنت، تئوریزه می‌شود.
او پرنس را به زندگی برمی‌گرداند. با مردم اشتی می‌دهد و بیش از پادشاه، مورد توجه توده مردم است و سعی می‌کند خودش باشد.

شاید این فرهنگ‌سازی است در جهت باوراندن و ایجاد مقبولیتِ ازدواج مگان با شاهزاده هری، دومین نتیجه ملکه انگلستان. این ازدواج خیلی سر و صدا کرد. خیلی‌ها مگان را هم‌شأن شاهزاده کاخ باتینگهام ندانستند. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هوس در دست گرفتن قدرت بریتانیای کبیر را دارند و با تئوریزه کردن این ازدواج و نشان‌دادن شاهزاده سلطنت، به عنوان یک آدم کاربلد، کاردرست، با قابلیت و محق برای رسیدن به سلطنت که حتی برای خانواده‌اش هم وقت ندارد، زمینه به سلطنت رسیدن شاهزاده هری، داماد امریکایی‌ها را فراهم می‌کنند.

طبق قانون شاهزاده هری، ششمین نفر در صف رسیدن به تخت پادشاهی است. اما ممکن است مثل دوشس مارگارت، با انصراف نفرات قبل، نفر بعدی رسیدن به تاج و تخت باشد. کسی چه می‌داند.

والعاقبة للمتقین


پ.ن:

۱. به شدت هر ۷ فیلم، خوش‌ساخت و تمیز است... سعی کردم به تعبیر امروزی، فیلم را اسپویل نکنم.😊

۲. اسامی آقایان را دقت کردید؟ در هر سه سری فیلم، نام ریچارد هست؛ اسامی انگلیسی و پراستفاده در کاخ سلطنتی بریتانیا؛ آن یکی هم که اسمش ریچارد نیست، ادوارد است. جزیره پرنس ادوارد (آنشرلی!) که خاطرتان هست. از جزایر کشور کانادا - مستعمره انگلستان- است.

نظرات (۲)

  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    من ندیدم این فیلم ها ولی مطلب شما کنجکاوم کرد.

    امریکا و اینگلیس که یک روح اند در یک بدن حالا چرا باید برای داشتن پادشاهی آنجا توطئه کنند ؟

     

    پاسخ:
    علیک سلام
    امریکا و انگلیس تعارض منافع هم دارن. اینکه چرا خیز برداشتن رو دقیقاً خودم هنوز تحلیل نکردم، اما از جمع این ۷ تا فیلم، چیزی جز این برداشت نمیشه...
  • آویزوووووووووووووووون
  • با عرض معذرت این پست را نصفه خواندم چون از این مسائل چیز زیادی سر در نمی آورم 

    نمیخواهم در بیارم متاسفانه

     

     

     

    پاسخ:
    معذرت نداره!
    خب به هر حال شما سرتون شلوغه! 😊 و رشته‌تون حقوق بین‌الملل هم نیس.
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.