بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

حیوان خانگی

۱۴۰۰/۱۲/۱۴

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حرف درباره حیوان خانگی کم نیست. این ده نکته، مواردی است به صورت خلاصه خدمت بزرگواران ارائه می‌شود.

1. حیوانات اهلی برای اینکه به انسان منفعت برسانند، خلق شده‌اند که با انسان‌ها باشند. طبع‌شان این است. چفدر خوب است داشتان مرغ، خروس، جوجه، مرغ مینیاتوری، حتی اگر فضا هست گاو و گوسفند و بزغاله، غا و اردک.


2. درباره حیوانات وحشی، اگر آنان را از محیط‌شان جدا کرده و در خانه نکهداریم، تا حالا فکر کردیم که ممکن است این ظلم به ان حیوان باشد که در محیطی غیر محیط خودشان بزرگ می‌شوند و رشد می‌کنند؟
یا فقط به‌خاطر اینکه ما دلمان می‌خواهد و آن‌ها را برای خودمان می‌خواهیم؟ آیا فکر راحتی‌شان هستیم؟ دوست داریم یکی ما را بگیرد

فکر نمی‌کنیم سگ، گربه، مار، گاندو، شیر و همه حیوانات وحشی که مدشده و مردم در خانه نگه‌داری می‌کنند، برای زندگی با انسان‌ها خلق نشدند و برای نگه‌داری‌شان، هیچ‌وقت نظرشان را نپرسیدیم!؟

3. اکثر نژادهای سگ‌هایی که امروزه نگهداری می‌شوند، نژادهای وحشی هستند که برای محیطی غیر از شهر، خلق شدن.
یکسری از سگ‌ها هم سگ‌های نگهبان، شکارچی، پلیس، هلال‌احمر و اتش‌نشانی و امثالهم هستند که تربیت می‌شوند و اصلاً مثل  سگ‌های خانگی نگهداری نمی‌شوند! اگر اینقدر بهشان رسیده بشود، دیگه روحیه جنگجویی‌شان را از دست می‌دهند، خصوصاً سگ نگهبان و شکارچی!

به قول یکی، شما وقتی به روباه، غذا می‌دهید، به او بیشترین لطمه را می‌زنید، چون بعداً دیگر نمی‌تواند به بچه‌هایش شکارکردن یاد بدهد! طبیعتش شکار است.

4. تا حالا فکر کرده‌ایم اگر سگی اینقدر به آدمی چسبیده، دوستمان دارد، کنارمان می‌خوابد و وفاداری‌اش رو ثابت می‌کند، اگر حق انتخاب داشته باشد، دوست دارد با ما زندگی کنه یا با همنوعاش؟ یا ما فقط داریم به او زور می‌گوییم، چون ما می‌خواهیم!🙁

همیشه به شوخی می‌گویم: «خودت دوست‌داشتی بین گوریل‌ها زندگی کنی، ازت مواظبت کنن و بهت برسن!؟🧐»

5. بیشتر از همه دلم برای سگ‌هایی می‌سوزد که جدیداً مدشده و از قطب آن‌ها را می‌اورند. بارها در فیلم‌ها دیده‌ام از هر فرصتی استفاده کرده و ترجیح می‌دهند داخل یخچال باشند.


6. حالا همه اینا به کنار، تا حالا چقدر فیلم حمله حتی سگ دست‌آموز خانگی به صاحبانشان را دیده‌اید؟ به هر حال، حیوان است و شعورش پایین‌تر از انسان ☹️

7. قبول دارم حیوان خانگی انس ایجاد می‌کند. یک زمانی 4 جوجه اردک داشتیم و وقتی بزرگ شدند به‌خاطر اعتراض همسایه‌ها آن‌ها را به باغی در شهرستان فرستادیم.  برای اخرین بار چهارتایی‌شان رو بغل کردم. انگار فهمیده بودند خبری هست. خیلی سر و صدا کردند، خیلی...😢 به سختی گرفتیمشان.

تا مدت‌ها خاطراتشون رو مرور می‌کردیم و بغض نمی‌داشت حرف بزنیم.

اینا رو گفتم که بگم خودم حیوون داشتم، دوستش داشتم  و می‌دونم وابستگی ایجاد می‌کنه!


اما حیف نیست وقتی خدا ما رو اشرف مخلوقات خلق کرده، خودمان را در حد حیوانات تنزل بدهیم، خودمان را در حد سگ و گربه بدانیم؟☹️

بیشترین چیزی که ناراحتم می‌کند این است که این روزا مردم گربه و سگ نگهداری می‌کنند و از آنان به عنوان فرزندشان یاد می‌کنند و خیلی راحت درباره‌شان می‌گویند: دخترم و پسرم!

8. همه این‌ها جدا از این ست که طبق دین ما، سگ نجس است. شاید خدا وفادارترین حیوان را نجس خلق کرده تا آنقدر با او انس نگیریم که انسانیتمان رو فراموش کنیم.

9. درباره گربه، بزرگواری می‌گفت: «ما فقط تقلید می‌کنیم! می‌گفت تو امریکا حیوان شهری‌شون سنجابه. درختا پر سنجابه و هیچ‌کس سنجاب نگه نمیداره. چون فراوونه.
گربه نگه می‌دارن، چون نیست... کمه، نایابه.
بعد ما همون کار رو تقلید می‌کنیم، بدون اینکه دلیلش رو بدونیم. گربه‌ای نگهداری می‌کنیم که حیوان شهری ماست و تو هر کوچه لااقل ۳، ۴ تا پیدا میشه😆»

10. جدا از اینکه گربه، حیوان وحشی است و با نگهداری مستمرش، خوی وحشی‌گری‌اش که سپر ایمنی اوست و به‌وسیله آن از خود دفاع می‌کند، تضعیف می‌شود.🙁 حالا بماند مشکل شرعی موی گربه هنگام نماز

والعاقبة للمتقین

نظرات (۱)

  • سرباز مادر
  • 👍🏻👍🏻

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.