بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

زندگی انلاین

۱۴۰۰/۱۲/۱۹

بسم الله الرحمن الرحیم

ما دهه 60‌ای ها، از جنس زندگی آن‌لاین نیستیم. از وقتی یادم هست، حتی تلفن نداشتم. بعد از دوران کارشناسی، گوشی خریدم. وفقط چند سالی است به اینترنت همراه مجهز شدم. اما خصوصاً دهه 80‌ای ها از وقتی خاطرشان هست، همیشه نت در دسترسشان بوده و جزو لایف استایل و سبک‌زندگی‌ شان است و برای ما نیست. برای همین به همیشه بودنش، عادت ندارم.

چند سال زندگی کارمندی، به من ثابت کرد همیشه آنلاین بودن خوب نیست. چون آدم‌های دیگری که با تو کار دارند، هر زمانی که دلشان بخواهد، به من زنگ می‌زدند تا کارشان را پیگیری کنند. نم‌گذارند هیچ وقت نقش کارمندی را رها کنم و تبدیل به کارمند 24 ساعته می‌شوم. 😞

چند سال پیش بود، کسی از ینگه دنیا خبر آورد تمام شبکه‌های اجتماعی را بسته‌ام و فقط از طریق ایمیل، آن هم در ساعات اداری، پاسخگو هستم. کارمند 24 ساعته بودن، سخت است.

یک توصیه به دهه 80 تادی‌ها:

زمان‌هایی را به خودتان و خانواده اختصاص دهید، بدون فضای مجازی...


پ.ن:

دوستانم می‌دانند همیشه در دسترس نیستم. عادت ندارم وقتی خانه‌ام حتی گوشی‌ام را از اتاق بیرون ببرم. گاهی می‌شود در سکوت زندگی کرد و فقط صدای خیابان را شنید.

  • حاج‌خانوم

زندگی آنلاین

نظرات (۲)

  • تار و پود √
  • اگرر گوش بکنن پیشنهاد خوبیه بهشون

  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    امان از آدم هایی که بی فکر هستند و فکر می کنند آدم های دیگه بیست و چهار ساعته باید در خدمت  رفع نیاز و خواسته دیگران باشند .

    من که متنفرم ازشون (((-:

    پاسخ:
    علیک سلام
    امان
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.