بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

سلام فرمانده

۱۴۰۱/۰۳/۱۲

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سلام فرمانده

سلام آقاجان

مولایم

پناهم...

امروز بیش از صد هزارنفر، جمع شدند و بارها سلام کردند. به قول یکی دیگر از مریدان، باشد یکی از سلام‌ها، از سمت شما جوابی دریافت کند و برای همه ما کافی است.

متی ترانا و نراک


بعد از اجتماع‌های کوچک و بزرگ سلام فرمانده، هفته پیش با جمعیت بیش از صدهزارنفر در ورزشگاه آزادی تهران، این رزمایش باشکوه، پایان یافت! البته نمی‌دانم شاید ادامه هم داشته باشد.

سلام فرمانده، کاری بود از شبکه باران (شبکه استان گیلان) که به‌خاطر اخلاص تهیه‌کنندگانش، دیده شد. درست است که تبلیغات حکومتی به‌دنبالش امد، اما همه‌گیری‌اش، ربطی به تبلیغات نداشت. بهتر است بگویم حکومت، به دنبال سلام فرمانده امد تا خودش از قافله عقب نماند، وگرنه اگر حاج ابوذر روحی را به تعبیر شبکه‌های ان‌طرف آبی، حکومتی بدانیم، باید بیشتر و زودتر به شهرت جهانی می‌رسید. نه اینکه در سومین کارشان، دیده شوند.

سلام فرمانده، یک حسن داشت. سرود بود، نه خوانندگی... بچه‌ها با سرود بیشتر هماهنگ می‌شوند. صدای خاصی نمی‌خواهد، اوج و فرود ندارد، لازم نیست مدل خاصی خوانده شود، قائم به شخص نیست. مثلاً نمی‌گوییم یکی از کارهای حاج‌ابوذر روحی را همخوانی می‌کنیم، بلکه ان را هم‌خوانی سلام فرمانده می‌دانید.

باشد امثال این کار یعنی ساختن سرودهای ساده با مضامین عمیق، بیشتر و بهتر در جامعه رواج یابد و البته دعا می‌کنم مسیر به انحراف کشیده نشود و به اسم دین نرسیم به اهنگ‌های رپ و پاپ و امثالهم.


و اما چند نکته:

۱- و دقیقاً همین نکته، نقطه ضعف نماهنگ اول ایشان است. مداحی را جمع‌خوانی کردند و سرود نیست. بچه‌ها نتوانستند همراهی‌شان کنند و سرعت و نوع خواندن مداح را تکرار کنند.

۲- بزرگواران، سروران، مدیران فرهنگی مذهبی،

با احترام

وقتی بچه بودید، سرود نمی‌خواندید؟! عضو گروه سرود مدرسه نبودید؟ ان وقت‌هایی که با ضبط و نوارکاست کار می‌کردیم، هر سرودی دو اهنگ داشت، یکی با کلام، یکی بی‌کلام. با اهنگِ با کلام تمرین می‌کردیم و با اهنگ بی‌کلام، اجرا... اگر با اهنگ با کلام اجرا می‌کردیم، عملاً صدای ما، صدای اصلی نبود و صدای اصلی، نوار بود که پشت بلندگو قرار می‌گرفت

۳- اتفاقی که در سلام‌فرمانده افتاد، همین بود. عملاً خروجی کار، ویدئو کلیپ دیگری برای سرود سلام فرمانده‌ای بود که در جمکران ضبط شد.

البته نکته‌ای را بزرگواری تذکر دادند: ضبط جمعیتی امکانات خودش را لازم دارد که شاید در ورزشگاه آزادی امکانش وجود نداشت. مثلاً تعداد زیادی بلندگو از سقف آویزان است.  اگر فرض کنیم امکاناتش نبود، صدای جمعیت نمی‌آمد، خروجی‌اش خوب نمی‌شد، لااقل بدون آهنگ، آن جمعیت، یک سلام فرمانده بلند و محکم شبیه شعار می‌‌دادند تا صدای جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی به کل جهان برسد.

والعاقبة للمتقین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.