بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اصلاً حب وطن بد نیست که هیچ، خوب هم هست. آن هم حب سرزمینی مثل ایران! ایرانی که بابت وجب به وجب خون شهید داده است...

ایرانی که از ۱۴۰۰ پیش، طعم اسلام را چشید و الحق شهید مطهری چه زاویه دید خوبی داشت که کتاب نوشت و نامش را گذاشت خدمات متقابل اسلام و ایران.

و جز این نیست که آنقدر ایرانیان فرهنگ داشتند که اسلام را فهمیدند، توسعه دادند، کمک کردند... اما عرب نشدند. برخلاف مصریان که ظاهرا تمدن داشتند، اما در برابر اسلام، حرفی برای گفتن نداشتند و همه‌چیزشان را در برابر اعراب مسلمان دادند و نه فقط مسلمان، عربِ مسلمان شدند.

ما مفتخریم به فرهنگ، تمدن و آنچه از باستانیان مانده. مفتخریم به فکرشان اما اینگونه نیست که تمام و کمال قبولشان داشته باشیم. کشت و کشتار، قتل و جنایت را تقبیح می‌کنیم، اما از فرهنگ غنی‌مان دست نمی‌کشیم... این‌ها را گفتم که برچسب ضد وطن به من نچسبانند. کشورم را دوست دارم، خیلی زیاد...

*

از یک جایی اسلام، مثل خون در رگ‌های کشور جریان یافت و ایرانیان چون با فرهنگ بودند، قدر اسلام را دانستند. اسلام بدی‌های تمدنمان را پوشاند و اصلاح کرد. نظام طبقاتی از بین رفت. ایرانیان که به اسلام رسیدند توانستند بعدها اصفهانی بسازند که تا امروز سازه‌های دوران صفوی‌اش، چشم عالمیان را مسحور کند. این فقط ایران نیست... قطعاً هنر ایرانی -اسلامی است. از بزرگ‌مردی که زاده ایران نبود، اما بیش از خیلی از ایرانیان به این کشور خدمت کرد و روزی که یک زاده ایران از او پرسید که چرا در ایران برای خودت مقبره ساختی و او جواب داد: توی ایرانی برای ایران چه کردی که من غیرایرانی نکرده‌ام و به این واسطه تو ایرانی هستی و من نیستم!؟

*

از بعد حلول اسلام در کالبد قدرتمند ایران، اسلام برایمان شاقول خوب و بد شد، درست و غلط، حلال و حرام، درست و اشتباه...

قرارشد الگوهایمان، سرمشق‌هایمان تهی از اسلام نباشند. قرار شد سرمشق‌هایمان ایرانی اسلامی باشند. مثل همه‌چیز.

و نمی‌دانم چه شد که یک نهاد انقلابی، عکس بزرگ زنان ایران اسلامی را در کنار متولدین ایرانی گذاشت که بویی از اسلام نبرده‌اند که هیچ، از انسانیت نیز چیزی نمی‌دادند! چه شد کسی که جز تباهی انتهای زندگی‌اش نبود و خودکشی کرد، در کنار بزرگ بانویی قرار گرفت که علما از محضر او کسب فیض می‌کردند؟

کشور ما ایران اسلامی است و حکومتمان جمهوری اسلامی...

برای این پسوند اسلام حاضریم همه زندگیمان را فدا کنیم! و حاضر نیستیم یک وجب از خاک سرزمین مادری را به غیر بدهیم.

پس اگر خواستید در این کشور و حکومت، زنانی را زنان این سرزمین بدانید و به عنوان الگو معرفی کنید، لطفاً سراغ کسانی نروید که به زور تبلیغات، معروف شدند و پرچم ضدیت با دین را از رو بسته‌اند.

والعاقبة للمتقین

  • حاج‌خانوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.