بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

مدرک

۱۴۰۱/۰۹/۲۱

بسم‌الله الرحمن الرحیم

چقدر از مدرک نداشتن دارم می‌خورم...

و چقدر عبرت نمی‌گیرم!

در علوم انسانی برای حرف‌زدن تخصصی، مدرک می‌خواهند!

در حوزه نوشتن، اگر کتاب داشته‌باشی، ولو مزخرف‌ترین کتاب موجود در بازار، می‌شوی حرفه‌ای! البته ترجیحا کتاب مستقل! کتاب مشترک دارم... نمی‌خواهم بشود هدف مستقل، اما چاره‌ای نیست.

علم به مدرک است و بلدبودن نوشتن، به داشتن کتاب🙄😑


پ.ن:

۱- ادعایی ندارم جلوی شغل در فرم‌های اداری بنویسم نویسنده. چون تا رسیدن به این عنوان، کلی راه نرفته است. البته کاش، کاش، کاش، آنقدر خودم را باور داشتم که نویسندگی را شغل می‌دانستم و به جای کلمه طلبه در یک فرم، می‌نوشتم نویسنده تا اینقدر علاف نشوم. الخیر فی ماوقع. فکر نمی‌کردم اگر بنویسم طلبه، اینقدر تبعات داشته باشد. 

۲- کرور کرور متن‌ منتشرشده داشته باشی و لوح تقدیر و... برای نوشتن. اما کتاب نداشته‌باشی، یعنی مبتدی هستی! الحمدلله نه کرورش را دارم، نه کلی لوح تقدیر...

بعد قشنگ لهت می‌کنند برای یک یادداشت ۵۰۰ کلمه‌ای! دوبار از تو اصلاحیه می‌خواهند... گفتم مهم نیست و نمی‌نویسم. کلا دیگر قلمم همین است، تغییر نمی‌کند. خواستی، بخواه، نخواستی به سلامت...

بزرگوار دیگری ایراداتی می‌گیرد که...😠😡🤬🤐

والعاقبة للمتقین نه ذوالکتاب و  ذوالمدرک

  • حاج‌خانوم

علوم انسانی

مدرک

نوشتن

کتاب

نظرات (۶)

اصلاحیه های پی در پی خسته کننده ست و می فهمم.

یادمه یه زمان توی آغاز همکاریم با یه جایی، ۵بار نوشته ام رد شد و بار ششم که فرستادمش واقعا آمادگی داشتم تا در صورت رد شدن از همکاری انصراف بدم. ولی بار ششم بالاخره پذیرفته شد  🥴

پاسخ:
سلام رفیق...
خیلی بابت درگذشت مامان زهرا ناراحت شدم. خدا رحمتشون کنه، چقدر سخت...

فاجعه است. چه حوصله ای داشتی واقعاً
دفعه دوم اصلاحیه‌دادن، گفتم بی‌خیال...

آره اصلا نگم امروز وقتی خبرش رو شنیدیم چقدر ناراحت شدیم. ممنونم ازت. خدا صبر بده بهش

پاسخ:
ان‌شاءالله
خیلی سخته
خیلی زیاد
  • اقای ‌ میم
  • شما قبلا با نام کاربری قلم بانو نمی نوشتید؟

    پاسخ:
    بله
  • اقای ‌ میم
  • واقعا؟ :) 

    همینجوری حدس زدم صرفا

    پاسخ:
    بله

    نشان‌دهنده دقت شماست. البته برایم جالب بود بعد از ۴ سال که آن وبلاگ را حذف کردم، کسی هنوز نوشته‌ها و قلم حقیر را یادش باشد.
  • اقای ‌ میم
  • بدون تعارف قلم خوبی داشتید و دارید

    پاسخ:
    نظر لطف شماست. ممنون
  • اقای ‌ میم
  • اون زمان یادمه آخرین پست نوشته بودید به این نتیجه رسیدید که تو فضای مجازی زمانی که با هویت واقعی بنویسید اثرگذارترید

    نقل به مضمون

    الان نظرتون عوض شده؟

    از کی برگشتید اصلا؟

    پاسخ:
    سلام علیکم بزرگوار 
    خیلی دقیق خاطرتان مانده. بله. گفتم آدم وقتی با اسم مستعار می‌نویسد، انگار پشت نقابی مخفی شده و نمی‌خواهد مسئولیت نوشته‌هایش را برعهده بگیرد. 

    با همین وبلاگ برگشتم و با نام حقیقی می‌نوشتم. بالای همان یادداشت فوتبالی هم که لطف کردید و خواندید هم نامم بود و همچنین لینک خبر برگزیده شدنم. 
    متن یا لینک چند یادداشت‌ و مقاله منتشره‌ام را اینجا  گذاشتم، اما وجود چند مزاحم باعث شد که دوباره به اسم مستعار رجوع کنم.
    موید باشید
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.