بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

بسم الله الرحمن الرحیم

باید اعتراف کنم اشتباه کردم. اشتباه کردم که فکر می کردم همیشه روز میلاد خانم حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) روز دیدار زنان با رهبر معظم انقلاب بوده است و چند سالی است که این روز به مداحان، اختصاص پیدا کرده است.

اما امروز مشخصاً آرشیو را زیر و رو کردم. متأسفانه از اول هم نبوده. از همان سال ۱۳۶۸، رسماً آقایان، تمام قد حق خانم‌ها را تصاحب کرده‌اند. یک روز در تاریخ و فرهنگ عمومی کشور، نامش روز زن است و ان روز، روز دیدار مداحان با رهبری است! خنده‌دار نیست؟ نه، واقعاً خنده‌دار نیست! یعنی روز زن هم باید مردها دیدار داشته باشند؟!

مرا باش که فکر می‌کردم از اول این روال نبوده است، از اول فکر می‌کردم اینقدر اهمیت به خانم‌ها داده می‌شد، از ابتدا فکر می‌کردم این ظلم جاری نبوده، الان که رفتم و آرشیو سخنرانی‌ها را دیدم، دیدم نه، انگار از همان سال اول رهبری ایشان، مردها حق به این مسلمی را از زنان گرفته‌اند و چون بعد از آن، زن‌ها روز خاص دیدار نداشتند، بعضی سال‌ها دیدار برگزارشده و بعضی سال‌ها نه، چون هیچ‌وقت، هیچ روز مشخصی مخصوص دیدار زنان نبوده‌است!

لطفاً حق مسلم ما را پس دهید! این مصداق عملی ظلم است. همین...
هر چقدر هم ریشه‌دار و عمیق و قدیمی باشد. حق را باید داد. نه که هر ساله، نزدیک میلاد با کلی نامه و... دیدار را بگیریم.

پ.ن:

۱. امروز دیدار بانوان با رهبر معظم انقلاب هست. ده روز قبل از میلاد، آن هم بعد از تذکر رهبری در سال گذشته و نامه‌هایی که نوشته شد. اگر تاریخ دقیق، تعیین نشود، باز هم همین آش و همین کاسه است. باز هم دیدار خانم‌ها بین همه دیدارها، حذف می‌شود.

۲.  هر چقدر هم ریشه‌دار، باید! جابجا شود.

۳.  این اتفاق را متوجه شخص رهبر معظم انقلاب نمی‌دانم و تقصیر دفتر ایشان است.

۴. و حواسمان باشد روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، روز زن و مادر است و میلاد حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) صرفاً روز پدر است، نه روز مرد. مرد بما مرد، دلیلی برای تکریم و تحسین ندارد. برعکس زن بما هو زن، طبق فرمایش رسول خدا، ریحانه است. این فرق جنس زن و جنس مرد است. مرد اگر نقش پدیرفت، تکریم و احترام می‌شود. اما بدون نقش، دلیل و مبنایی برای تکریم و احترامش وجود ندارد.

این روایت را از دست ندهید.

والعاقبة للمتقین

نظرات (۱)

  • عطاملک | قرارگاه سایبری
  • سلام

    چه ایده جالبی برای روز دیدار خانم ها !

    میتوانید دلنوشته ها و ایده های خود را در شبکه اجتماعی ویترین نیز منتشر نمایید

    با سپاس

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.