بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

سکوت ترافیک گرما

۱۴۰۲/۰۵/۱۰

بسم الله الرحمن الرحیم

یک موقع موضوعی توی ذهنم رژه می‌رود و می‌خواهم دست به قلم شوم، بعد قبلش چیزی می‌خوانم و یکدفعه قفل می‌کنم.

مثل همین الان... با خواندن پست ما فضول‌ها ی جناب شاگردبنا

*

باید با خودم تکرار کنم که امر به معروف و نهی از منکر، واجب است، مثل نماز... بگو و برو اثر دارد.

ولی چقدر می‌توانم اجرایی‌اش کنم.

وقتی پایش فحش شنیده‌ام، یکبار بدجور هم کتک خوردم... یعنی واقعاً ترسیده‌ام؟! بعد آن وقت چقدر ادعایم می‌شود: یا لیتنی کنت معک فأفوز فورا عظیما 

نمی‌شوم مثال آن کسی که خواب دید وقتی تیر آمد، جا خالی داد و تیر به امام برخورد کرد؟!

*

دیروز در راستای سر شلوغی، از ایستگاه نعمت‌آباد تا شهید محلاتی رفتم، یعنی تقریباً از ابتدا تا انتهای خط سوم. طبعاً و معمولاً تهرانی‌ها هرچقدر هم شرق و غرب بروند، دیگر اینقدر شرق و غرب نمی‌روند. از جنوب غربی تهران تا شمال شرقی... یکی از طولانی‌ترین مسیرها... یکساعتی توی مترو بودم و چقدر خسته‌کننده.

فکر کردم ما تهرانی‌ها چقدر از عمرمان را در مسیر می‌گذرانیم! البته باید برای آن هم برنامه بریزم و ان‌شاء الله می‌ریزم.

دید مثبت نسبت به ترافیک، برنامه محفل:

از خانم حافظ قرآن، سوال شد که روزانه چقدر مرور می‌کنید، جواب داد: هر چقدر توی ترافیک باشم. بین ۲ تا ۳ ساعت...

بعد آقای ابوالقاسمی گفتند در تهران، خیلی این ترافیک به حفاظ کمک کرده در حفظ و تثبیت...

البته قید می‌زنم، احتمالا نه با کلی وسایل، ایستاده در قوطی کنسرو اتوبوس و مترو😖 و گرمای خفه‌کننده آن! (این بند هم به نظرم توجیه بود، یک زمانی ورد زبانم بود الحمدلله الذی خلق الانسان و الانسان خلق التوجیه🤪)

والعاقبة للمتقین

نظرات (۲)

آخ واااقعا چقدر از عمرمون داره توی این رفت و آمدها می‌ره 😅

پاسخ:
سلام عزیزدل 
دقیقاً
خیلی
  • مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
  • به نظرم باید شرایط رو سنجید، مردم عصبی هستن، حتی اگه بی‌ربط هم باشه ، با یه جرقه عصبانیتشون رو خالی می‌کنن رو سر آدم.

    نمی‌دونم بهترین راه حل چیه😶‍🌫️

    پاسخ:
    بله
    ولی آنقدر در سنجش شرایط ماندیم که کاری نمی کنیم
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.