بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

مشارکت

۱۴۰۲/۱۲/۱۲

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ما دیگر ۵۰٪ هم نیستیم. ما گه می‌گویم، یعنی همه کسانی که نظام را قبول‌دارند. متأسفانه، آمار مشارکت به ۵۰٪ هم نرسید. توی تهران که آمار، فاجعه است. ۲۲٪ از واجدین شرایط، آمدند. چقدر خودم را توجیه کنم که مریض بودند، سفر بودند، جای دیگری رای دادند...

نیامدند. دلخورند، دلزده‌اند. سردرگم هستند. امیدوارم نمایندگان آینده، آنقدر خوب کار کنند که دوره بعد شاهد آمار حداقل ۷۰٪ باشیم. 

خیلی بد است که آمار مشارکت آمریکا، بالاتر از ماست. برویم کم‌کاری‌هایمان را جبران کنیم.

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة والنصر و اجعلنا من خیر أنصاره و أعوانه و شیعته و جنوده و المستشهدین بین یدیه

والعاقبة للمتقین


پ.ن:

۱- رفتم سری به آمار زدم. آمار آدم‌هایی که ترجیح می‌دهند خاکستری نباشند. ترجیح می‌دهند مؤثر باشند، ترجیح می‌دهند کاری کنند.

بالاترین آمار مشارکت مردمی در انتخابات، مربوط به ریاست‌جمهوری سال ۸۸ بود که ۸۴ درصد مردم رأی داده‌اند. رقابتی نفس‌گیر بین ۴ کاندیدا...

و بالاترین آمار مشاکرت مردمی در انتخابات مجلس، برای مجلس پنجم با آمار مشارکت ۷۱/۱٪ است... 

پس نتیجه می‌گیریم کلا در همه انتخابات‌ها، ۱۶٪ از مردم کلا رأی نمی‌‌دهند. و برای مجلس شورای اسلامی این درصد به ۲۹٪ افزایش پیدا می‌کند.

۲- گروهی که رأی نمی‌دهند، چند دسته‌اند:

الف) به طور معمول دوست ندارند رأی بدهند، برایشان مهم نیست. ربطی هم به مذهبی‌بودن و نبودنشان ندارد. والاع آدم مذهبی می‌شناسم که اصلاً تا حالا رأی نداده. اتفاقاً با نظام هم زاویه ندارد. 

واقعاً عده‌ای از مردم برایشان مهم نیست که چه کسی روی کار می‌آید؟! مسلمان است یا غیر مسلمان؟! پادشاه است یا فقیه؟!

ب) عده‌ای مدارک هویتی گم کرده‌اند، عده‌ای مقیم خارج از کشورند و جزو واجدین شرایط حساب می‌شوند، عده‌ای سفرند و مدارکشان را با خود نبردند. بخشی از مردم مدارک هویتی‌شان دزدیده‌شده و در صف گرفتن المثنی هستند. مثلاً تا دور قبلی که حتماً باید شناسنامه در فرایند رأی‌گیری بود و امسال که کلا حذف‌شد، افرادی را می‌شناختم که فرآیند صدور شناسنامه المثنی برایشان طول کشید و نتوانستند رأی بدهند.

ج) بخشی از مردم کشورم، بیمارند. در کما هستند، به‌هوش نیستند، زمین‌گیرند، آلزایمر دارند و... این ها جزو واجدین شرایط هستند و رأی نمی‌دهند. 

۳- آدم‌های دسته دوم، در کمترین وضعیت ۱۶٪ بوده‌اند. البته با توجه به امکان رأی‌دادن ایرانیان در انتخابات ریاست‌جمهوری در سایر کشورها، این آمار، کم می‌شود و با توجه به آمار انتخابات مجلس، ۲۹٪ هستند. 

۴- حالا ما می‌مانیم و ۳۰٪ ای که رأی ندادند... (البته در تهران، آمار می‌شود ۵۰٪. ۵۰٪ تهرانی‌هایی که مشکلی نداشتند، رأی ندادند...)

نظرات (۴)

  • اقای ‌ میم
  • با این تورم و گرانی باید به مردم حق داد که دوست نداشته باشند در انتخابات شرکت کنند 

    من بیشتر نگرانیم سر مسائل امنیتیه چون با این آمار دشمنامون متوجه شدند که مردم پشت کشور نیستند و میتونه اون ها رو برای خباثت هاشون به طمع بندازه

    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    مشکل ما عدم تبیین است... امیدوارم تا چهارسال دیگر، وضع بهتر شود.
  • مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
  • مشکل نفوذ و فساد مسولین هست.

    چرا شورای نگهبان تاجگردونی که اطلاعات ردش کرده رو تایید صلاحیت می‌کنه ؟

    چرا عنابستانی که دروغ گفت به مردم و سیلی زد به سرباز باید تایید صلاحیت بشه، اینا پالسهای خوبی برای مردم نمی‌فرسته، داره می‌گه فاسد باش دروغگو باش تایید صلاحیت می‌شی. چرا باید به سایر تایید صلاحیت های این شورا اعتماد داشت ؟

    جریان فرزندان قالیباف چرا مانع تایید صلاحیتش نشد؟

    سیستم ساختارش عفونت کرده و مردم بوی تعفن رو تحمل نمی‌کنن. دروغ و رانت و فساد رو تحمل نمی‌کنن.

    پاسخ:
    علیکم السلام
    درباره تاج‌گردون و عنابستانی، سؤال منم هست.
    چرا تاج‌گردون که دوره قبل، اعتبارنامه‌اش رد شد، این دوره تأیید صلاحیت شد...
    واقعاً قضیه فرزند، باعث رد صلاحیت نمیشه‌ها...

    اینکه سیستم، ساختارش عفونت کرده، تهمت سنگینی است! اعتقاد ندارم ساختار سیستم عفونت کرده، نه! یکسری اشتباهات رو نباید بذاریم پای اشتباه ساختاری!
    پیشنهاد می‌کنم اگر کتاب الغارات رو نخوندین، حتماً بخونید... با این اوصاف، این برچسب‌ها به سیستم حکومت حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) هم زده میشه.

    سلام رفیق عزیز 

    متاسفانه یه درصدی هم افراد پول بگیر و شام بخور و رای مزخرف بده هستن که توی آمارت نیاوردی ... از رای آوردن یه سری آدما توی شهرستانا که فسادشون اظهر من الشمس بود واقعا غمگینم ... واقعا غمگین و خشمگین 

    پاسخ:
    سلام
    بله، این افراد هم هستن...

    ببینید یک چیزی همیشه مهم بوده و هست. اینکه تا مردم کسی رو نذارن کنار، نمیشه اون آدم رو از ساختار حکومت کنار گذاشت. یکی مثل ابوموسی اشعری که از قبل از حادثه غدیر، با عده‌ای هم‌پیمان شد که نذارند حکومت بعد از پیامبر اعظم (صلوات الله علیه) در خاندانش بمونه و این نوشته رو کنار خانه خدا دفن کردند که پیامبر از این افراد به عنوان اصحاب صحیفه، یاد می‌کند.
    این همون ابوموسی است که زمان عثمان، حاکم کوفه است و زمان روی کارآمدن امام اول، با وساطت مالک اشتر! بر زمامداری کوفه، باقی می‌ماند.

    نمیدونم گفتین یا نه، یه درصد قابل توجهی هم زیر 18 سال بودند و نمیتونستند رأی بدند.. 

    به هر حال مردمِ پای کار زیادند.. و این رو از راهپیمایی 22 بهمن باید فهمید.. 

    پاسخ:
    سلام علیکم
    درصد از میان واجدین شرایط بود...
    ان‌شاءالله دهه 80 و 90‌ای ها بیش از ما، پای کار انقلاب باشند.
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.