بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

بسم الله الرحمن الرحیم

1- منظور از ورود مستقیم، یعنی موشک‌باران مناطق مهم اسرائیل به صورت مستقیم، اعزام نیرو در قالب نیروی نظامی، پشتیبانی و امثالهم.

2- یک هفته اخیر که اخبار وحشتناکی از غزه به گوش می‌رسید، قلبم داشت از سینه در می‌آمد، هنوز هم همین هستم. وضع غزه اسفناک است. فقط همین را می‌توان گفت. غذا و دارو ندارند. بیشتر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از چرخه امداد خارج شدند و... غزه شمالی محاصره‌اش تکمیل شده...

3- چند تا تحلیل در این زمینه وجود دارد:

  • یکی راهکار امثال ظریف و روحانی که همه می‌دانیم خائن هستند، ترسو و صرفاً دلشان می‌خواهند در بغل غرب غش کنند.
  • راهکار دعوت به صبر  است که صبر کنیم ببینیم چه پیش می‌آید. ما منتظر دستور رهبری هستیم.
  • سومی را در کانال یک روحانی خواندم که مطالبی در باب مطالبه برای ورود مستقیم به جنگ غزه نوشته‌اند: @Sadegh_haghgoo در پیام‌رسان ایتا
    پست‌هایشان طولانی بود. اگر علاقمندید بخوانید: حرفشان این بود که الان وقت عمل است و باید برای رهبری، زمینه تصمیم‌گیری را فراهم کنیم و یکسری محافظه‌کاران در دولت، با همان نظر امثال روحانی وظریف، مانع ورود مستقیم به جنگ هستندو هر چه وضعیت اسفناک‌تر می‌شود، تنها چیزی که مخابره می‌شود، این است که ما با حماس در ارتباطیم و اوضاع خوب است!

4- بعد از خواندن کانال مذکور، مطالبه درخواست جدی‌ام شد و حتی پست قبلش، با آقای میم در این باره صحبت کردیم که سندش موجود است.

5- اما آخر شب کلیپ سخنان حاج آقا پناهیان به دستم رسید و چند مقدمه:

  • هر چند موارد استنادی‌ام به صحبت‌های حاج‌آقا زیاد است، اما جزو هواداران دوآتشه ایشان محسوب نمی‌شوم و برخی حرف‌هایشان را قبول ندارم.
  • ایشان جزو پیشگامان خیلی از اتفاقات خوب، مذهبی و عمومی امروز در سطح کشور بودند؛ بارها هم از خودشان و خانواده‌شان هزینه کردند. کسی نیستند که به‌خاطر مصلحت شخصی، حرفی نزنند. مراسم‌های دعای ندبه صبح جمعه، اعتکاف رجبیه، احیاء نیمه‌شعبان و مهمتر از همه اربعین، نقش حاج آقا پناهیان، در این رویدادها غیر قابل چشم‌پوشی است.
  • ایشان را آدم بدون مطالعه و تفکر نمی‌دونم.
  • برچسب‌هایی مثل نفاق، ترس، بزدل‌بودن، محافظه‌کاری و... به ایشان نمی‌چسبد. از ایشان در این سال‌ها علم و شجاعت آموختم.

6-چند نکته در تکمیل فرمایشات ایشان:

  • ایشان در ابتدای حرفشان، به قطعیت صحبت نمی‌کنند. گمانه‌زنی می‌کنند. به تعبیر حقیر، رمزگشایی می‌کنند با درصد احتمال.
  • تعبیر فرسایشی‌شدن جنگ را قبول ندارم. به نظر حقیر، عبارت درستی نبود؛ چون بار منفی دارد. از آن طرف شاید بگوییم فرسایشی، اما از این طرف و از زاویه جبهه حق، درست نیست.
  • کلا جبهه حق برای پیروزی، نیاز به همراهی افکار عمومی دارد. و گرنه تخطئه می‌شود و تفکر باطل از بین نمی‌رود. ما برای پیروزی در جبهه حق، نیاز داریم که عقول مردم رشد کرده و همراه شود، نه صرفاً حضور فیزیکی دشمن را از بین ببریم، چون تفکری مثل صهیونیسم، غده سرطانی است. در سرطان هم همین کار را می‌کنند (حالا کاری به درستی و غلطی روش درمان پزشکی مدرن نداریم.): ابتدا با چندین جلسه شیمی درمانی، پرتو درمانی، توده و غده را ضعیف می‌کنند و بعد با عمل جراحی خارجش می‌کنند. در این روال درمان، هزار بلا ممکن است بر سر بیمار بیاید. تا افکار عمومی جهان در زمینه اسرائیل، با جبهه حق همراه نشود، این غده سرطانی دوباره رشد کرده و با قدرت بیشتری، ورود می‌کند.
  • دنبال نمونه گشتم و اولین نمونه معاصرش، انقلاب خودمان بود: جرقه انقلاب‌اسلامی سال 42 زده شد و پیروزی‌اش سال 57 بود... قبل از انقلاب اسلامی، تجربه انقلاب مشروطه، مبارزانی مثل شهید آیه الله مدرس و گروه‌های مبارزی مثل فداییان اسلام را داشتیم. کسی می‌شود تحلیل ارائه دهد که چرا آن تجربه‌ها شکست خورد، به نتیجه نرسید و صرفاً همان فرد یا افراد، کشته یا شهید شدند؟! چون کم یا زیاد، کاری به اصل غده سرطانی (پادشاه) نداشتند، صرفاً عوامل وابسته را حذف فیزیکی می‌کردند و یا نیازی هم به قانع کردن افکار عمومی نمی‌دیدند.
  • اما امام خمینی، دنبال جذب توده‌های مردم بود، به شدت با عملیات مسلحانه مخالف بودند. حتی با اینکه چندین سال قبل انقلاب، امکان حذف فیزیکی شاه را بود، اجازه ندادند. چون جبهه حق برای پیروزی و ریشه‌کن کردن باطل، نیاز به اقناع توده‌های مردم و همراهی مردم دارد، نه صرفاً حذف فیزیکی. کاری که حضرت آقا آن را جهاد نامیدند: جهاد تبیین 
  • یک نکته هم مجری برنامه در آن پادکست، سؤال می‌کند درباره بالا رفتن هزینه‌های درگیری و شمار شهدا... در انقلاب ما هم همین شد. بماند که هیچ وقت آمار قتل‌عام‌هایی مثل گوهرشاد، 17 شهریور، 15 خرداد، در نیامد؛ ما امار شهدای انقلاب را هم نداریم. بماند آمار مبارزه با گروهی مثل منافقین، قریب 17 هزارشهید ترور است... آمار دفاع مقدس، 300 هزار شهید است. ولی اینها عدد نیستند. فرد هستند، یک زندگی، یک امید و کلی آرزو... مگر هزینه‌های جنگیدن با استکبار و حفظ کرامتی که الان داریم، کم بوده؟!
  • در تاریخ هم بگردید از این هزینه‌های انسانی زیاد داده‌ایم. از بعد جنگ نهروان شروع شد که تا دلتان بخواهد مرزهای سرزمین‌های تحت حکومت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) مورد تجاوز، غارت و قتل‌عام قرار گرفت. با صلح امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و کناره‌گیری ایشان از قدرت، چقدر شیعیان توسط عمال بنی‌امیه به خاک و خون کشیده شدند و اما همچنان سکوت کردند تا عمق فاجعه و حوادث عاشورا! چقدر بعدش قیام علویان و شهادت بسیاری ازشیعیان را داشتیم و امام معصوم، ورود مستقیم نکردند!! نکند ایشان هم (العیاذبالله) محکوم به ترس و سکوت و محافظه‌کاری و... هستند؟
  • حواسمان باشد امکاناتی که امروز در اختیار تمام گروه‌های مقاومت است، توسط جمهوری اسلامی ایران، یا داده شده یا فناوری‌اش انتقال داده شده‌است. این حرف حقیر نیست، حرف دبیر جنبش اسماعیل هنیئه است که روز تشییع حاج قاسم گفت: ما او را شهید قدس می‌نامیم و این مرد دست فلسطینی‌ها را پر کرد.
  • شیعه هدفش، پیروزی و زندگی با کرامت است، نه زندگی تحقیرآمیز با تو سری خوردن. فلسطین 70 سال با حقارت زندگی کرده، روایت جیل الحاجز، صرفاً یکی از آن حقارت‌هایی است که امت فلسطین، متحمل شده است. باید یاد بگیرند بایستند و برای ایستادن، هزینه بدهند و «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»
  • باید در درجه اول همه کشورهای مسلمان و مردمانش و در مرتبه بعدی بقیه مردم جهان، به این باور برسند و مردم از دولت‌هایشان بخواهند که رابطه با رژیم صهیونیستی قطع شود. همه دنیا هم چنان نظاره‌گر هستند. جز یک کشور، کسی سفیرش را تل‌اویو فرانخوانده... حتی کشورهای اسلامی! این چه وضعی است؟ هنوز در سفارت‌خانه‌های اسرائیل، تخته نشده... هنوز  کشورهای اسلامی در حال داد و ستد با اسرائیل هستند. جامعه جهانی باید آماده شود تا غده سرطانی اسرائیل، برداشته شود. با این حجم حمایت پنهان از این رژیم غاصب، با بمباران کردن تل‌آویو و حیفا، اتفاقی خاصی نخواهد افتاد.

ان‌شاءالله خط مطالبه‌گری برای حضور فیزیکی و ورود مستقیم نظامی در غزه را ادامه می‌دهیم. فلسطین پیروز خواهد شد و این وعده الهی است که رهبری نیز بر آن تأکید داشته‌اند...

والعاقبة للمتقین

نظرات (۳)

  • اقای ‌ میم
  • آشنایی با جیل الحاجز نداشتم واقعا اتفاقات تلخی بوده خصوصا برای مرد اون خانم‌ها

    پاسخ:
    این فقط یکی از نمونه‌های حقارتی است که فلسطینی‌ها در این سال‌های مدید متحمل شده‌اند.
  • حامد خواجه
  • https://hamedkhajeh.blog.ir/post/79

     

    این هم کوتاه یادداشتی است از بنده در این زمینه، که همان روز‌های ابتدایی طوفان الاقصی نگاشته شده بود، تحلیل کمی نزدیک همین است منتهی با کمی تفاوت.

    همچنین این یادداشت دوم:

    https://hamedkhajeh.blog.ir/post/80

    سلام

     

    اون روزی داشتم فکر میکردم 

    اگه ایران وارد جنگ مستقیم بشه، واکنش مردممون چیه؟ 

    نه غزه نه لبنان رو خواهیم شنید یا نه؟ 

    آمار کسایی که بریزن خیابون و مخالفت جدی بکنن با جنگ چقدر میشه؟ 

    حتی خیلی از کسانی که برای فلسطین پست و استوری گذاشتن و دل سوزوندن هم ممکنه مخالف ورود مستقیم ما باشن. هزینه دادن و از راه دور در امنیت تمام اشک ریختن فرق داره دیگه

    حسم میگه جواب این سوالها خوشحالم نمیکنه...

    ما برای این وضع چی کار کردیم/میکنیم/خواهیم کرد؟

    پاسخ:
    علیکم السلام
    مطالبه و روشنگری...
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.