بسم الله الرحمن الرحیم
ان‌شاء الله فقط برای او، در مسیر او و برای رضای او بنویسم.

اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ
خداجونم!
روز اولی که تو عالم ذر، نگام کردی و گفتی تو هم برو دنیا، برام برنامه ریخته‌بودی یه جایی باشم، یه باری بردارم، یه کاری بکنم، مگه غیر اینه؟ منو بذار همونجا خداجون! دقیقاً همونجا...

اللهم ارزقنا...

۱۴۰۰/۰۶/۲۰

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اللهم ارزقنا حرم

آرزومه کربلا برم...

اخه یکی نیست بگه بی‌معرفتا! رسمش بود!؟ چرا راه زیارت حضرت ارباب رو می‌بندید!؟ دو دوز واکسن!؟ یعنی جوونا حق ندارن برن؟

اگر همین الان هم نوبت طرف بشه و بره تزریق کنه، خب تستش برای سفر مثبت میشه...😭

چرا زور می‌گین!

ایمان به غیب کجای زندگیتونه خب؟

برای سفر به کدوم کشور شرط تزریق دو دوز واکسن هست که برای عراق گذاشتین؟

ترکیه که قرمزه، چرا سفر بهش شرط تزریق دو دوز نداره؟ فقط عراق؟ اونم جایی که کرونا نیست...

یکی بگه چرا اونجا کرونا نیست، کسی هم چیزی رعایت نمی‌کنه!

خیلی‌ها می‌گن عراق بهداشت نداره، آمار درست و حسابی هم نداره! سوال: قبرستون هم نداره!؟ اینجور که شماها درباره کرونا حرف می‌زنید، تا هر روز باید تمام غسال‌خانه‌های عراق پر باشد و هر قدم یک قبر...

ولی از این خبرا نیست، چرا؟😥

سال گذشته، پیاده‌روی اربعین با ۱۸ میلیون جمعیت برگزار شد و کربلای معلی وضعیتش سفید شد.

چرا؟

چرا؟

اینا واقعیته، مغلطه نیست... کرونا هست، کسی نگفت نیست، ولی نه اینقدر بزرگ و عظیم و مرگبار و کشنده...

حواستون هست که با تبلیغات، زیارت میلیونی اربعین رو کم‌رنگ کردند... استکبار کارشو خوب بلده، خیلی خوب...😭😭😭😭😭😭😭

فتامل

والعاقبة للمتقین

  • حاج‌خانوم

Arbaeen

Karballa

اربعین

دلتنگی

کرونا

نظرات (۹)

موافقم...

دارند، این اجتماعات شور انگیز و ظلم ستیز را از ما می گیرند...

پاسخ:
😭😭😭😭😭😭😭

خیلی ظلمه

خیلی خیلی خیلی

بدتر اینکه دو دوز برکت بزنی بازهم راهت نمیدن!!!

پاسخ:
سلام
😢
ولی چرا اگه دو دوز برکت بزنی، راه نمی‌دن؟😓 یعنی جایی ندیدم اینو...
  • آویزووووووون
  • سلم لمن سالمکم 

    و حرب لمن حاربکم

     

    سختگیری‌هایی که درباره‌ی عراق میشه، باید درباره‌ی بقیه‌ی کشورها هم بشه، نه این‌که چون درباره‌ی بقیه‌ی کشورها سخت‌گیری نیست، درباره‌ی عراق هم نشه!

    عراق جمعیت چهل میلیونی و نصف ایران داره و بافت جمعیتی‌اش خیلی بیشتر از ایران، روستایی هست! و جمعیت روستایی در اون‌جا در هیچ آماری لحاظ نمی‌شن! کسی هم بمیره تو همون اطراف روستا خاکش می‌کنن و کسی هم متوجه نمیشه...

    بارها عراق با همین امکانات افتضاح و نبود تست و...، آمار بالای ده هزار نفر در روز رو ثبت کرده! و با توجه به جمعیت خیلی کمترش و امکانات محدودش، یعنی فاجعه!

    تو این اوج کرونا تو ایران غسالخانه‌ها پر نشدن، چه برسه به عراق با جمعیتی که نصف ایرانه! هر قدم یک قبر چرا؟ تو ایران مگه روزی هفتصد نفر مرد هر قدم یک قبر شد؟ 

    اون خبر سفید شدن وضعیت کربلا هم کذب بود و همون موقع تکذیب شد!

    نگاه ائمه ع زمانی شامل حالمون میشه که وظیفه‌مون رو انجام بدیم! قرار نیست در حالت طبیعی نظام علت و معلول جهان زیر سوال بره و ائمه ع وظایف ما رو انجام بدن.

    صدام هم نتونست زیارت امام حسین ع و نام اهل بیت ع رو کمرنگ کنه... این مسائل که هیچ...

    موفق باشید

    پاسخ:
    سلام علیکم
    1- هر وقت همه جا سخت‌گیری شد، درباره عراق هم بشود. فقط شهریورماه و آن هم فقط یک کنسرت در ترکیه ١٢٠میلیارد تومن بلیط به ایرانی ها فروخته است!
    2- جمعیت عراق در سال 2016، 37 میلیون بوده، احتمالاً الان خیلی بیشتره.
    3- بافت اجتماعی عراق، قبیله‌ای و عشیره‌ای است. اتفاقاً اگر کسی بمیرد، تمام عشیره خبر دار می‌شود.
      
    4- عکس هایی منتشر شد تو همین ایران از پر شدن غسال‌خونه‌ها، شما ندیدین؟
    5-تکذیب شد؟ مصاحبه رئیس درمانگاه‌های کربلا را لطفاً گوش کنید.
    عاقبت بخیر باشید

    ۱. این‌که یک‌جا خراب شد، دلیل نمی‌شود که جاهای دیگر را هم خراب کنیم. گرچه وضعیت واکسیناسیون و رعایت کرونا در عراق و ترکیه قابل مقایسه با هم نیست.

    ۲. همین الان در اینترنت جستجو کنید، جمعیت عراق در ۲۰۲۰، چهل میلیون و صد و پنجاه هزار نفر بوده است.

    ۳. تمام عشیره خبردار بشوند، چه دخلی به آمار دولت عراق از مبتلاها و فوتی‌های کرونا دارد؟ حتی در ایران هم وقتی یک نفر خارج از بیمارستان و بر اثر کرونا فوت کند، در آمار لحاظ نمیشود، چه برسد به عراق و بافت قبیله‌ای که ساکن روستاها و... هستند.

    ۴. عموم عکس‌ها از موج‌های ابتدایی کرونا و نبود امکانات در غسالخانه‌ها با توجه به افزایش فوتی‌ها است. نه برای موج فعلی.

    ۵. کامل دیدم. در هیچ‌جای مصاحبه صحبتی از سفیدشدن تمام شهر کربلا بعد از اربعین نبود. صرفا از کاهش مبتلایان صحبت شد. و ربطی به این خبر نداشت.

    ۶. مساکن برکة الله چه ربطی به کرونا دارد؟ کسی منکر این مسئله نبوده و نیست! اما ما چرا در تمامی حرم‌ها تفتیش می‌کنیم؟ چون چاقو، بمب و اسلحه و غیره می‌تواند حتی در یک قدمی ضریح امام معصوم ع خطرآفرین باشد. تفتیش می‌کنیم چون معتقدیم باید وظیفه‌مان را انجام دهیم و نظام علی و معلولی جهان پابرجاست. فلدا همانطور که اسلحه‌های سرد و گرم در تمامی اماکن مقدسه مینواند وارد شود و جان و سلامتی افراد را به خطر بیاندازد، کرونا هم می تواند وارد حرم ها شود و خطرآفرین باشد.

    پاسخ:
    بسم الله الرحمن الرحیم

    1- کسی که ناشناس نظر می گذارد، یعنی جرأت ابراز عقیده نداره، وگرنه ناشناس نظر نمی گذاشت. خیلی صریح پای عقیده‌اش می‌ایستاد.

    2- پس از نظر شما فقط درباره عراق داره درست عمل میشه! جل الخالق!

    3- خب 40 میلیون، سلمنا...

    4- تو آمار میاد، وقتی عشیره خبردار بشه، شک نکنید... تو ایران هم برای تدفین، تست کرونا می‌گیرن، اگه مثبت بشه، تو آمار میاد. پس خبر ندارین از هیچی...
      
    5- باور کنید عکس های غسال خانه ها را برای موج اخیر منتشر کرده بودن... ظاهرا شما بیشتر تو جریانید. نکنه شما هم جزو خبرسازهای وزارت بهداشت هستید.
      
    6- اون خبر هم تکذیب نشد، دعوا شما سر یکی دو نفره؟ 14تا 18 میلیون تو کربلا بودن، بعدش تعداد آمار میشه 22 نفر! باشه! شما به این میگین قرمز! حالا میشه نظرتون رو درباره این مصاحبه بفرمایید! خبر استاندار کربلا هم بشنوید، باز می گید تکذیب شد...
      
    7- مساکن برکة الله رو توی اون پست، کامل توضیح دادم. بلد نیستم جور دیگه‌ای بگم.
       
    8- ما باید وظیفه مون رو انجام بدیم، تفتیش کنیم. من نگفتم تفتیش نکنیم. چرا مغلطه می‌کنید! پس از نظر شما، وظیفه، بستن حرم‌ها و راه زیارت است؟
    سر الکل زدن و ضدعفونی کردن، چقدر دروغ گفتند! گفتن از سطوح منتقل میشه، بعد تکذیب شد... می‌دونید سر همین قضیه چند تا از نیروهای بسیج و جهادی فوت کردند و چند نفر ریه‌هاشون درگیر شد؟

    وظیفه، بستن حرم‌ها نیست. تبدیل حرم‌ها به موزه نیست... والاع تو علم شیمی، نقره خاصیت آنتی باکتریال داره، یعنی ویروس یا میکروب، اگر بهش برسه، منتقل نمی‌شه! جناب انجام وظیفه! چرا ضریح ها رو بستن؟ واقعا چرا؟

     ما بت پست نیستیم. وظیفه این نیست که همه جا رو الکل بزنیم و جلو لمس ضریح رو بگیریم. اگر قرار به انتشار ویروس در اماکن متبرکه بود، باید تا حالا در همه تجمعات حرم‌ها، همه مریض می ‌شدند، چون اینقدر فشردگی جمعیت بالاست که بیماری منتقل می‌شه، به هر حال، بیماری یا ارثی است یا مسری...
    اگر اینجوری بود، همه کسانی که هر سال از زیارت اربعین بر می‌گشتن، باید هزارتا بیماری واگیردار و بیماری‌های پوستی می‌گرفتن، چون میانگین بهداشت، در جاده اربعین، زیر صفره! حتی صفر نیست.


    با هر فرد از آیین و مسلکی می‌توان بحث کرد، اما با کسی که پس از رد ادعاهایش و به اصطلاح عموم، کم آوردنش شروع به فرافکنی و تغییر جهت بحث، و هم‌چنین توهین و برچسب زدن می‌کند، سخت است.

    ۴. مثلا رییس عشیره از روستا به شهر تشریف می اورد و دم در فلان سازمان می‌گوید براساس علائم دیده شده از یکی از اعضای قبیله، وی به بیماری کرونا مبتلا شده و لطفا او را در آمار لحاظ کنید؟ در ایران و در شهر بزرگ تهران، بسیاری از آشنایان بنده مبتلا شدند و همه هم خیردار شدند و تست هم ندادند و در هیچ اماری هم لحاظ نشدند.

    در ایران تا دو هفته پس از ابتلا به کرونا، فوتی‌ کرونا محسوب می‌شود و در اکثر موارد پس از فوت تست نمی‌گیرند. اوایل کرونا بله، اما حالا نه. 

    ۵. فرمودم عموم، نه همه!

    ۶. شما فرمودید کربلا سفید شد، من هم گفتم آن خبر تکذیب شد، و در هر دو لینکی هم که فرستادید، اخبار مربوطه دخلی به ادعای شما ندارد! حتی اگر یک فرد هم در شهری فوت نکند، آن شهر تا زمان صفر شدن مبتلایان سفید فرض نمیشود! نمی‌دانم چرا این موضوع ساده را اینقدر پیچیده جلوه می‌دهید!

    ۷. متاسفانه نوضیحتان منطقی، دینی و مستدل نیست! قرار نیست هر آیه و روایت و عبارتی را بنابر معنی ظاهری و فهم شخصی بیان کنیم! این موضوع از اصول اولیه‌ی تفکر است.

    ۸. مغلطه را شما میفرمایید! من گفتم ببندیم؟ شما در جواب صحبت بنده که گفتم باید وظیفه‌مان را انجام دهیم و نظام علی و معلولی جهان زیر سوال نمی رود، فرمودید حرم مساکن برکة الله است. من حرفی از بستن اماکن مقدسه زدم؟ ای کاش حداقل بر حرف های خودتان اشراف داشته باشید!

    علم پیشرفت می‌کند و راکد نیست! هر روز و هر ساعت یافته‌هایش به روز میشود! این پویایی علم است! نه دروغ و فریب! ای کاش بفرمایید درگیری ریه چه ارتباطی به این مسئله دارد و چند نفر از نیروهای بسیجی فوت کردند؟ ، بنده چندین گروه جهادی را میشناسم که از ابتدای کرونا در جهت ضدعفونی کردن اماکن عمومی اشتغال داشتند و الحمدالله تک تکشان سالمند و هیچ مشکلی برایشان رخ نداده!

    کسی از موزه شدن حرم صحبت نکرد. ضریح‌ها هم بسته نشده و فاصله‌ی ایجاد شده از ضریح، بیشتر بخاطر جلوگیری از ازدحام و چسبیدن مردم به ضریح هست، نه وجود کرونا بر سطح ضریح.

    هر بیماری تا میزانی توانایی انتقال دارد‌. توانایی انتقال و مسری بودن کرونا با دیگر بیماری‌ها قابل مقایسه نیست! براساس تجربه‌ی پنج ساله هم عرض می‌کنم که میانگین بهداشت در جاده اربعین هم زیر صفر نیست! جدا از این مباحث، دقیقا مسئله اینجاست که هر کس در سفر اربعین تلاش می‌کند بهداشتش را تا جایی که میتواند رعایت کند، و بقیه اش را هم به امام معصوم ع می سپرد.( اینجا منظور قشر بی‌سواد و حتی خود عراقی‌ها و غیره نیست که در بند این مسائل نیستند! عموم عراقی‌ها بخاطر وضعیت زندگیشان، بدنشان خیلی بیشتر از ایرانی‌ها در معرض ویروس‌های مختلف بوده و هست و بدنشان مقاوم تر است.) . و به مدد نگاه امام ع، خیلی از بیماری‌ها کم میشود. اما اکثر افرادی که از سفر اربعین هم بازمی‌گردند، تا یک هفته مریض هستند.

    ادامه‌ی این بحث را بافایده نمی‌دانم. تاکید و پافشاری بر ادعای شخصی، در بحث راه به جایی نمی‌برد!

    موفق باشید

    پاسخ:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    ناشناس گرامی!
    شرط اول بحث کردن، حضور است و حداقل حقم این است که مخاطب کلامم را ولو با یک نام مستعار بشناسم! توصیه می‌کنم پای عقیده‌تان بایستید!

    کدام فرافکنی وتغییر جهت! اینکه عدد جمعیت امروز عراق را ننوشتم، می‌شود رد ادعا؟
    شرمنده بابت طولانی شدن جوابتان.

    جواب 4: نظام عشیره‌ای
    • در نظام عشیره‌ای لازم نیست رئیس عشیره گزارش دهد. آمارگیری در این نظام، خیلی راحت است. لازم است فقط یک نفر از هر قبیله، نه حتی عشیره در دسترس باشد تا امار دربیاید. حالا بر مبنای نظر شما، بیشتر جمعیت عراق، روستایی است، چرا قبرستان شهرهای زیارتی، هر روز مملو از جمعیت نیست؟
    • عشیره با خانواده متفاوت است. در صورتی می‌توانید ادعای کنید که خانواده‌تان کرونا گرفته و خوب شدند که تست داده باشند، در غیر اینصورت، آنقدر علائم کرونا را زیاد کرده‌اند که هر علامتی طبق ادعای مسئولین، کرونا است. شاید اصلاً کرونا نبوده‌است. در یک خانواده با علائم مشابه، یکی تستش مثبت شد و دیگری منفی.
    • درباره اینکه بعد از فوت، همه جا تست می‌گیرند یا نه، اطلاعی ندارم. هر چند یافته‌ها نشان می‌دهد وقتی با هر علامتی، فرد را کرونایی محسوب می‌کنند، دیگر نیازی به تست نیست. اصل این است همه بر اثر کرونا می‌میرند، مگر اینکه خلافش ثابت شود. تست می‌خواهد؟
    •  همین امسال، کسی با علت دیگری فوت کرد و در برگه اجازه تدفین ذکر شده بود، اما تا جواب منفی تست CPR به مدارک ضمیمه نشد، اجازه تدفین عادی ندادند.
    • آمارسازی وزارت بهداشت، ربطی به دو هفته بعد از ابتلا به کرونا ندارد. مورد می‌شناسم با مسمومیت به بیمارستان مراجعه کرد و فوت کرد و در برگه اجازه تدفین، علت مرگ را کرونا نوشتند. اقسام این دست امارسازی‌ها کم نیست. گزارشات مستندش هم زیاد رسید.
    جواب شماره 5: عکس‌های پرشدن غسال‌خانه‌ها
       
    بله، شما گفتید عموم، نه همه. بحث درباره این نکته، دردی را دوا نمی‌کند. در موج پنجم بیشتر، این عکس‌های پر شدن غسالخانه‌ها را دیدم. حالا شما در موج اول و شروع کرونا دیده‌اید. الان این مورد، قابل اثبات نیست. شما می‌توانید 200 لینک خبری بیاورید و حقیر هم همین‌طور... مثلاً این خبر پس نمی‌شود گفت در آن موقع عکس‌های پرشدن غسال‌خانه‌ها بیشتر بوده یا در همین موج پنجم؟
      
    جواب شماره 6: درباره سفیدشدن شهر کربلا بعد اربعین 99
    • اتفاقا در تعریف سفید بودن شهر، منظور صفر شدن آمار مبتلایان نیست. در جریان باشید. (جمله قبلی لینک خبر است.)
      طبق نظر کارشناسان وزارت بهداشت ایران... سفید شدن به نسبت ابتلا و جمعیت محاسبه می‌شود.
        
    • همان دو لینک جواب شما بود.
      وقتی با حضور حداقل 14 میلیون جمعیت، فقط 22 نفر ابتلا وجود دارد، می‌شود سفید! سفید مدادرنگی منظور نیست که نباید حتی یک خال سیاه داشته باشد.
      
    جواب شماره 7: درباره دو یادداشتم ما بت پرست نیستیم و بیایید با هم بخوانیم

    • با احترام، شما اصول خوانده‌اید؟
      کلام دو عنصر دارد: منطوق، مفهوم. منطوق یعنی آنچه نطق شده. در متن بیایید با هم بخوانیم، فقط، عبارات را ترجمه کردم. کلمات پیچیده‌ای هم نبود، نهایتاً می‌توان به کتاب لغت، مراجعه کند. استفاده از منطوق، نمی‌شود برداشت شخصی! 
         
    • «توضیحتان منطقی، دینی و مستدل نیست!» جواب آن یادداشت است؟ این یعنی مغلطه؛ و به قول شما برچسب زدن.
         
    • درباره مفهوم هم عرض کنم (البته اگر متهم نشوم به تغییر جهت بحث) در صورتی مفهوم‌گیری اشتباه است که با آیات محکم قرآن، معارض باشد. مثل اینکه از آیه یدالله فوق ایدیهم، برداشت شود که العیاذبالله خدا مثل انسان، دست دارد.  

      
    جواب شماره 8:
    • آن یک جمله «مساکن برکة الله» لینک بود، که مختصر ایمان به غیب را توضیح دادم، مغلطه نبود. باید این جمله را در انتها می‌آوردم که : نظام ایمان به غیب، در نظام علی و معلولی که متاسفانه در کتب دینی خوانده‌ایم، نمی‌گنجد و خیلی فراتر از آن است. که از نظر شما مغلطه محسوب نشود.
         
    • آن جواب درباره بستن اماکن متبرکه را به شما نسبت ندادم. انتهای هر جمله‌اش علامت سوال بود و بعد همان جا نظرم را درباره بستن اماکن گفتم. عذرخواهی می‌کنم اگر از خواندن آن جواب، این مسئله به ذهنتان متبادر شده که بستن اماکن را به شما نسبت دادم.
         
    • پیشرفت علم؟ بله، علم پیشرفت می‌کند، اما یکسری پروتکل‌ها قبل از تحقیق، صرف بیان از سمت WHO و سایر نهادهای جهانی، تکرار شد. طبق صریح آیه قرآن: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا...
      اخبار ودستورالعمل‌های سازمان‌های جهانی، نیاز به تحقیق داشت و انتقال یا عدم انتقال از سطوح، نیاز به پژوهش جامع و گسترده هم نداشت. چرا این پیشرفت علم، بیش از 6 ماه طول کشید؟ در ابتدای کرونا، ریاست جمهوری ایران، نعل به نعل دستورات کرونایی بریتانیا را ترجمه و اعلام کرد، نکردند لااقل قبل از اعلام، دوتایش را امتحان کنند. سؤال: آیا شما سازمان‌های جهانی را جزو مصادیق فاسق، محسوب می‌کنید؟
         
    • گندزدایی به سبک دولت ما، وقتی توسط نیروهای جهادی و بسیجی انجام شد، بدون استفاده از امکانات کامل بود. هر چند مجاورت بیش از حد، حتی با لباس و پوشش کامل، باعث استنشاق بیش از حد مواد ضدعفونی کننده قوی و بعد درگیری ریه می‌شود. در فصل خانه تکانی، از بیماری‌ها و مراجعات شایع به بیمارستان‌ها، مواد متعدد مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده خصوصاً سفیدکننده بود که حتی در مواردی، باعث از بین رفتن بافت ریه شده بود. الان باز اشاره نکنید این خبر، ربطی به ادعای من ندارد. وقتی یک نفر، در منزل شخصی، با مواد ضدعفونی کننده، دچار مسمومیت می‌شود، به نظرتان کسی که مدت‌ها با این مواد غلیظ سر و کار دارد، ریه‌اش آسیب نمی‌بیند؟ در خبر بالا ذکر شده که ماسک، مانع اثرگذاری مواد بر روی ریه نمی‌شود.
      درباره نیروهای جهادی هم مشخصاً سراغ دارم که دچار درگیری ریه شدند.
         
    • مجموع 44 نفر از نیروهای جهادی وبسیجی در حین همین عملیات کرونایی به رحمت خدا رفتند، و هیچ کجا حسابشان نکردند. (البته مستندش رو پیدا نکردم. ولی مطمئنم خودم دیدم.)
      از جمله من برداشت نشود که صرف درگیری ریه، سبب فوت آن‌ها شد. این را نمی‌دانم. البته عده‌ای از ایشان را ماشین‌های عبوری زیر گرفتند. گفتند به خاطر اینکه عملیات گندزدایی در شب بوده.
         
    • از دیگر مصادیق به قول شما پویایی علم و به تعبیرم فریب و دروغ در اطلاع رسانی درباره کرونا، خبر انتقال بیماری از اجساد بود که سبب انجام فعل حرام در ابتدای کرونا شد. ظاهراً این علم، برای بعضی‌ها فرای حکم الهی است. تجهیز میت مسلمان برای دفن، واجب کفایی است. اما متاسفانه همان اوایل، خبرها رسید بسیاری از فوتی‌های کرونایی، بدون انجام واجبات تدفین، به خاک سپرده شدند. حکم اسلام، فرای یافته‌های علمی است. باز خدا طلبه‌ها را خیر دهد که علیرغم دروغ‌های دولت، داوطلبانه وارد شدند و اول با تیمم، و بعد با لباس‌هایی سنگین‌تر از لباس کادر درمان، پیش قدم تغسیل اموات کرونایی شدند... چقدر اذیت شدند تا خبر رسید کرونا از اجساد منتقل نمی‌شود. :/
         
    • واقعا تا حالا موزه نرفته‌اید که شباهتِ الان ضرایح را به اقلام داخل موزه، به چشمتان نمی‌آید؟ ضمناً تا چندین ماه همان اماکن مقدس، حتی صحن‌ها بسته بود! خاطرتان هست؟
        
    • اگر کرونا بر روی سطح ضریح نیست و طبق فرمایشتان «فاصله‌ی ایجاد شده از ضریح، بیشتر بخاطر جلوگیری از ازدحام و چسبیدن مردم به ضریح هست» چرا اجازه نمی‌دهند به صورت عبوری مردم ضریح را لمس کنند؟
         
    • بر فرض محال، میزان سرایت کرونا، فرای همه بیماری‌هایی است که تا بحال دیده‌ایم. شما تا به حال در شلوغی‌ اماکن متبرکه بوده‌اید دیگر؟ در آن فشردگی، هر بیماری مسری، می‌تواند منتقل شود. اما هیچ وقت نشده است.
         
    • به گمانم شما در جاده اربعین، حواستان به معنویات بود و به بهداشت فردی و اجتماعی توجه کامل نفرمودید! قرار نیست تعداد حضور در اربعین مایه تفاخر شود! حقیر هم مشرف شدم، شما فرض بفرمایید، فقط یک بار...
        
    • شاید هم چون وظیفه‌ام نوشتن بود، همه چیز را دیده و ثبت کردم، البته سعی کردم این قسمت را پررنگ نکنم. الحمدلله خلاصه نوشته‌هایم، با نوشته‌های دیگر اعضای محترم حاضر در طرح، در قالب کتاب منتشر شد.  وگرنه تپه‌ها و گودال‌های بزرگ زباله، نوع پخش غذا، استکان‌های شای عراقی، لیوان‌های آب، سرویس بهداشتی‌های سیمانی با آفتابه، تشک‌هایی با ملحفه‌هایی که اگر خانه خودمان بودیم، بدون فوت وقت، همه را پشت در می‌گذاشتیم و...  هیچ نشانی از بهداشت، به معنای رایج ندارد و در آن‌جا باید بی‌خیال خیلی از چیزها شد، چون اتفاقی نمی‌افتد.
         
    • نوشته‌اید: «دقیقا مسئله اینجاست که هر کس در سفر اربعین تلاش می‌کند بهداشتش را تا جایی که میتواند رعایت کند» مصادیق هر کس، در سفر اربعین، چه کسانی است؟
      ادعای عامی آورده‌اید و بعد بی‌سواد و عراقی و غیره را مستثنا کرده‌اید. بر اساس مشاهدات، موارد استثناء شده از شمار عمومتان، بیشتر است. آدم‌هایی که شما به آن‌ها استناد می‌کنید و هر کس می‌نامید، اقل آن جمعیت میلیونی در مسیر کربلا هستند. خود عراقی‌ها که استثناء کرده‌اید، اکثریت هستند و وقتی اکثریت، بهداشت را به معنای مدنطر شما، رعایت نمی‌کنند یعنی بهداشتی وجود ندارد.
          
    • خوشحال شدم که در کلامتان به نگاه امام رسیدید! اکثر افرادی که باز می‌گردند، نهایتاً با سرماخوردگی و گلودرد باز می‌گردند، نه انواع و اقسام بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های پوستی...

    راست می‌گویید با تأکید و پافشاری بر ادعای شخصی، نمی‌شود بحث را پیش برد. اما سایر بزرگواران، می‌توانند قضاوت کنند لا اقل حقیر مستنداتی هم ارائه کردم که جنابعالی خودتان را از آن مبرا دانسته‌اید.
  • دچارِ فیش‌نگار
  •  

    بقول شاعر:

    دوری و دوستی سرم نمیشه *** هیچ کجا واسم حرم نمیشه

     

    استکبارو دیگه اینقدرا هم باهوش فرض نکنید.

     

    چه خبرتونه؟ :)))

    پاسخ:
    سلام جناب فیش‌نگار

    اللهم ارزقنا حرم...

    استکبار خیلی جدی‌تر از اونی که فکرشو می‌کنیم، خصوصاً یهودی‌ها، کمر به قتل و از بین‌بردن شیعه و تفکر شیعی بستن! خیلی جدی و اساسی! با کلی تحقیق و مطالعه...
    تازه خیلی تو صهیونیست‌شناسی، کار نکردم. به‌خاطر اینکه همین‌قدر که می‌دونم، منو می‌ترسونه... چه برسه بخوام توش غور کنم!

    اونقدر که اونا برای تاخیر در ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) تلاش می‌کنن، امثال خودمو می‌گم در جهت تعجیل ظهور، تلاش نمی‌کنم.
  • دچارِ فیش‌نگار
  • حتما اطلاعاتتون درباره صهیونیسم رو از استاد رائفی پور گرفتین؟ سلام بر شما :)

    پاسخ:
    علیکم السلام و رحمة‌الله
    یادم رفت خوش‌امد خدمتتان عرض کنم.
    نه اتفاقا
    با استاد رائفی‌پور، میانه خوبی ندارم. با سیستم تفکری ایشون، ادم از زندگی ساقط میشه! شاید هم درست باشه، نمی‌دونم واقعا...
    ولی ایشان جزو اساتیدی نیستند که دنبالشان کنم.
  • دچارِ فیش‌نگار
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    ** ** ***** *** ***** *** ***** ******** ***** *** *****

    پاسخ:
    سلام علیکم
    با احترام به شما، ولی به نظرم این جمله‌ در شأن شما نبود...
    شرمنده که عمومی‌اش نکردم.
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.